۵۰ درصد مساکن روستایی کشور مقاوم سازی شد
۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
شناسه : 299974
7
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور:

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به مقاوم سازی مساکن روستایی کشور، گفت: سال ۱۳۸۴ فقط هفت درصد مسکن روستایی کشور مقاوم سازی شده بود و با تلاش‌های صورت گرفته، امروز ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر به نقل از اروم نیوز، اکبر نیکزاد در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی افزود: براین اساس سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور مقاوم سازی و نوسازی می شود که طبق این برنامه می بایست در سال ۱۴۱۰ جشن پایان مقاوم سازی مسکن  روستایی در ایران برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور داریم که برای همه این روستاها طرح هادی تهییه و تنظیم شده است، ادامه داد: برای تهییه طرح‌های هادی با دقت وقت گذاشته شده و برای هر روستا یک کتابچه و یک طرح هادی مصوب داریم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: افق طرح هادی ۱۰ ساله است و باید سالانه طرح هادیدچهار هزار روستا بازنگری شود که طی سال گذشته طرح هادی چهار هزار و ۳۰۰ روستا در کشور بازنگری شد.

نیکزاد با اشاره به صدور سند مساکن روستایی کشور، اضافه کرد: امروز سه میلیون ۸۰۰ هزار جلد سند برای خانه‌های روستایی و خانه‌های مردم در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در کشور صادر شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت:  ۳۶ درصد جمعیت این استان روستایی و در روستاها زندگی می‌کنند و این آمار یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

یاسر رهبردین ادامه داد: ۹۶۶ روستای آذربایجان‌غربی نیازمند بازنگری طرح‌ هادی هستند و این امر نیازمند توجه مسوولان است تا از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: از مجموع ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ واحد مسکونی روستایی در این استان، ۱۰۹ هزار واحد متقاضی مقاوم سازی هستند.

محمود بدلی افزود: در مجموع از این تعداد متقاضی مقاوم سازی مسکن در روستاهای استان، صاحبان ۱۰۰ هزار  و ۲۷۹ واحد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد نیز ۹۳ هزار و ۷۲۵ واحد عملیات مقاوم سازی خود را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: از مجموع ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ واحد مسکونی روستایی در استان تاکنون حدود ۳۶ درصد آن که حدود ۹۱ هزار واحد مسکونی می‌شود، کار مقاوم سازی شان به پایان رسیده است.

انتهای پیام /

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.