۲۲ هزار نفر از مردم آذربایجان غربی به‌خاطر نزاع راهی پزشکی قانونی شدند
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
شناسه : 304807
3
از ابتدای امسال تاکنون؛ مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۲ هزار و ۵۸ نفر برای انجام معاینه‌های بالینی به دلیل نزاع به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.
پ
پ

به گزارش گروه اجتماعی زرین خبر، موسی ادیب‌فر در گفت‌وگو با گروه اجتماعی پایگاه خبری اروم‌نیوز، با بیان این‌که وظیفه اصلی پزشکی قانونی پاسخ به استعلامات قضایی است، اظهار کرد: اکثر پرونده‌هایی که در پزشکی قانونی کارشناسی می‌شود، مربوط به پرونده‌های بالینی از جمله نزاع، تصادف، نقص‌عضو، تحمل کیفر محکومان و رابطه پدر و فرزندی است.

وی افزود: در ۹ماهه گذشته ۲۲ هزار و ۵۸ نفر برای انجام معاینه‌های بالینی به دلیل نزاع به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی افزود: از ۲۲ هزار و ۵۸ نفر که برای انجام معاینه‌های بالینی که به دلیل نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کرده بودند، ۱۶ هزار و ۳۰۶ نفر از آنان مرد و پنج هزار و ۷۵۲ نفر از آنان زن بودند.

وی تأکید کرد: افراد برای رسیدن به حق خود باید به مراجع قضایی مراجعه کنند و نزاع نه‌تنها رفع‌کننده مشکلات نیست؛ بلکه به افزایش آسیب و بزهکاری‌های اجتماعی دامن می‌زند و جز ایجاد مشکلات اجتماعی و حقوقی برای افراد خاطی و در بعضی از موارد قصاص و محکومیت مالی ثمری برای این بزهکاری متصور نیست.

وی با بیان اینکه، طی ۹ ماه گذشته، ۱۰ هزار و ۶۵۳ نفر در استان به دلیل تصادفات جاده‌ای و برون جاده‌ای به پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند، گفت: از این تعداد هفت هزار و ۴۹۲ نفر مرد و سه هزار و ۱۶۱ نفر زن بودند.

ادیب‌فر گفت: در سال جاری ۵۳۲ مورد فوتی بر اثر تصادفات ترافیکی یا غیرترافعی در جاده‌های شهری و برون‌شهری استان، گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد فوتی ناشی از غرق‌شدگی ۴۴ مورد بوده که ۳۸ نفر مرد مابقی زن بودند، همچنین طی این مدت ۱۸ نفر از هم‌استانی‌ها براثر مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن جان خود را ازدست‌داده‌اند.

وی اظهار کرد: در ۹ماهه امسال ۴۴ نفر نیز به دلیل برق‌گرفتگی فوت کرده‌اند.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.