۲۰۰ هکتار از مزارع میاندوآب به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافت
۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۵۰
شناسه : 303311
4
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در سال زراعی جاری در مجموع ۲۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافت.
پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با  خبرنگار زرین خبر اظهار کرد: دانه روغنی کلزا در فصل پاییز کشت و در اواخر بهار برداشت می شود و فصل داشت این محصول با بارش باران در این منطقه همراه است و در مقایسه با سایر محصولات نیاز به آبیاری کمتری دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در سال زراعی جاری در مجموع ۲۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه کشت این محصول امسال در مقایسه با سال زراعی گذشته که ۱۶۰ هکتار بود در حدود ۴۰ هکتار افزایش یافته است، گفت: کلزاکران این شهرستان سال گذشته در مجموع بیش از ۴۰۰ تُن محصول برداشت کردند.

دیانتی تصریح کرد: کلزا کاران این شهرستان برای امسال انواع ارقام مرکوری، آرشتیکت، هیدرومیل داخلی، دیفیوژن، روهان ، بروتوس و امپریو کشت کردند که این ارقام از نظر مقاومت به بیماری‌ها، آفات، تنش آبی، سازگاری با محیط منطقه و عملکرد بالا نسبت به سایر ارقام دارند.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: در بحث تناوب کشت هم در سالی که مزارع به کشت گندم اختصاص پیدا نمی کند، کشاورزان می توانند با کشت دانه روغنی کلزا، تا سال بعد به زمین خود استراحت دهند و همین امر باعث افزایش بهره‌وری زمین و عملکرد بهتر آن خواهد شد.

وی گفت: به منظور قطع وابستگی کشور در این خصوص و عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب در زمینه افزایش تولید روغن در داخل کشور، توسعه و ترویج کشت این محصول استراتژیک یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی بوده که در این شهرستان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.