۱۶ زندانی در میاندوآب چشم انتظار حمایت‌ خیران هستند
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
شناسه : 293951
7
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی: مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی گفت: ۱۶ زندانی با محکومیت جرایم غیرعمد برای آزادی، چشم انتظار کمک های خیران و مردم نوعدوست در میاندوآب هستند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی در مراسم مجازی جشن گلریزان آزادسازی زندانیان غیرعمد، گفت: ۱۶ زندانی با محکومیت جرایم غیرعمد برای آزادی، چشم انتظار کمک های خیران و مردم نوعدوست در میاندوآب هستند.

مجتبی محمدی افزود: مجموع محکومیت این زندانیان ۵۳ میلیارد ریال است که ۳۵ میلیارد ریال آن توسط شکات بخشش شده ولی ۱۸ میلیارد ریال برای آزادی این تعداد زندانی نیاز است.

وی با بیان اینکه ۲۳ زندانی سال گذشته در میاندوآب به واسطه برگزاری جشن گلریزان مجازی با کمک خیران، گذشت شکات و ستاد دیه از بند رهایی یافتند، اظهار کرد: خیران میاندوآبی در این راستا پیشگام هستند به طوری که در سال گذشته نیز با مراجعه به اداره زندان زمینه آزادی ۴۷ زندانی را فراهم کردند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه ۴۵۲ زندانی در آذربایجان غربی با جرایم غیر‌عمد در حبس هستند، تصریح کرد: برای آزادی این تعداد زندانی به حمایت‌های خیران و نیکوکاران نیاز است که می‌توانند با انفاق و بخشش خود زمینه آزادی این زندانیان را که به صورت سهوی به حبس افتاده‌اند، فراهم کنند.

محمدی با بیان اینکه در جشن گلریزان سال گذشته ۳۳۴ زندانی جرایم غیرعمد با محکومیت یک هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال از زندان‌های این استان آزاد شدند، افزود: نزدیک به ۵۰ درصد این محکومیت ‌ها توسط شکات برطرف و بخشی نیز توسط خیران و ستاد دیه تامین شد.

وی با بیان اینکه امسال نیز این اداره کل در طول ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در تمامی شهرهای استان برنامه گلریزان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار می‌کند، گفت: علاوه بر کمک‌های مردمی و خیران نیک‌اندیش اعتبارات ویژه‌ای هم برای آزادی زندانیان با جرایم مالی غیرعمد درنظر گرفته شده است.

میاندوآب در ختم پرونده‌های قتل منجر به سازش پیشتاز است

رییس دادگستری میاندوآب‌ نیز در این آیین گفت: همه زندانیان با جرایم مختلف که در زندان به سر می‌برند دارای خانواده هستند و با توجه به اینکه بیشتر آنان از قشر ضعیف جامعه هستند نیاز به حمایت دارند.

حجت‌الاسلام عادل گل‌حسینی با بیان اینکه یک زندانی با توجه به جرم خود باید مجازات شود، افزود: این در حالیست که خانواده وی مجرم نیست و به حمایت نیاز دارد، بنابر این مردم باید نگرش خود را در حمایت از زندانیان تغییر دهند و نسبت به کمک به آنان پیشقدم باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه این شهرستان در جلب رضایت اولیای دم در پرونده‌های منجر به قتل، در استان پیشتاز است، اظهار کرد: در سال گذشته شمار پرونده‌های مختومه شده با صلح و سازش با موضوع قتل در این شهرستان به ۱۲ فقره رسید به طوری که این شهرستان در این زمینه از بیشتر مراکز استان‌ها نیز در رتبه بالاتری قرار گرفت.

مردم و خیران میاندوآبی در دوران کرونا در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر سنگ تمام گذاشتند

فرماندار میاندوآب‌ نیز در این مراسم گفت: در این شرایط بد اقتصادی بر اثر تحریم‌ها و وجود مشکلات معیشتی برای مردم و همچنین تعطیلی اصناف میاندوآب‌ براثر شیوع کرونا، باز هم بازاریان و خیران نیک‌اندیش این شهرستان پیشگام بوده و در بحث کمک‌های مومنانه مردم نوعدوست میاندوآب بار سنگینی را از دوش دولت برداشتند.

حسام شیرازه محبت با بیان اینکه میاندوآبی ها در بحث آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیز سنگ تمام گذاشته اند تا آنان به آغوش گرم خانواده خود برگردند، افزود: در دوران شیوع کرونا به ویژه در شرایط قرمز، اصناف این شهرستان در این شرایط نامطلوب اقتصادی نهایت همکاری را با ستاد مقابله با کرونا داشتند که از این حیث از بازاریان، کسبه و اصناف میاندوآب‌ قدردانی می‌کنم.

وی اظهار کرد: همچنین در کنار این اقدامات، سمن‌های زیادی در میاندوآب در حوزه‌های مختلف از قبیل زیست محیطی، خیریه، حمایتی و ورزشی فعال است که از روزهای ابتدایی شیوع کرونا ۲۳ سمن با همبستگی خود و با مشارکت و همکاری مردم در بحث توزیع بسته‌های معیشتی تا سقف ۴۰ میلیارد ریال کمک کردند.

انتهای پیام/

 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.