۱۵ خرداد نماد پیوند میان امام و امت است
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
شناسه : 308727
2
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: در 15 خرداد 42 ملت شریف ایران نشان دادند که باید از امام خود حمایت کنند و این همبستگی بین ملت و امام نیز همچنان ادامه داشته و دارد.
پ
پ

آیت‌الله عسگر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر با تسلیت سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، اظهار کرد: در خرداد سال ۴۲ به دنبال تصویب لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی، امام خمینی (ره) در راه دفاع از عزت ملت و جلوگیری از خدشه‌دار شدن عزت و حرمت مردم ایران، اعتراض کردند و در ادامه قیام ۱۵ خرداد شکل گرفت.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: قیام  ۱۵ خرداد، نقطه عطفی در ادامه تاریخ انقلاب اسلامی بود که در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ شد.

وی با اشاره به پیام‌های قیام ۱۵ خرداد و با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) بر روی مسئله آگاهی، بصیرت و هوشیاری مردم تأکید داشتند، گفت: وقتی حضرت امام خمینی (ره) نسبت به ماهیت لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی خبردار شده و واکنش نشان دادند، مردم نیز حضرت امام راحل (ره) را همراهی کردند.

دیرباز از همبستگی مردم و امام به‌عنوان یکی دیگر از پیام‌های قیام ۱۵ خرداد نام برد و تصریح کرد: در ۱۵ خرداد ۴۲ ملت شریف ایران نشان دادند که باید از امام خود حمایت کنند و این همبستگی بین ملت و امام نیز همچنان ادامه داشته و دارد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: بعد از امام خمینی (ره) نیز مردم ایران اسلامی تبعیت و همبستگی خود را با خلف صالح ایشان امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در صحنه‌های مختلف نشان داده‌اند.

وی با اشاره به صبوری رهبری و امام، گفت: استقامت و صبوری امام را در سال‌های تبعید می‌بینیم که آرام‌آرام مردم را به صحنه آورد و خود مردم متوجه شدند تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و این موضوع را در رهبری‌های امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نیز در برهه‌های مختلف مانند فتنه ۸۸ که منجر به حماسه ۹ دی شد را نیز می‌بینیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.