۱۵ خرداد سرآغاز تحقق اراده ملت ایران در راه مبارزه با استکبار
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
شناسه : 308735
5
یادداشت/ قیام خونین ۱۵ خرداد در واقع مبدأ جنبش اسلامی مردم ایران علیه استبداد و استعمار و نمادی از پیوند ملت با امام خویش بود که ماهیت رژیم منحوس پهلوی را آشکار ساخت.
پ
پ

به گزارش زرین خبر،  ۱۵ خرداد ۴۲ نقطه عطفی در تاریخ مبارزات اسلامی ملت ایران است که به تبعیت از مرجع عالی‌قدر شیعه آغاز شد و در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به ثمر نشست.

بعد از واقعه حماسی ۱۵ خرداد سال ۴۲ بود که رژیم طاغوت در سراشیبی سقوط قرار گرفت و علی‌رغم اینکه از حمایت‌های همه‌جانبه استکبار جهانی بهره می‌برد؛ ولی حریف اتحاد و یکپارچگی و تبعیت ملت ایران از رهبری دینی نشد و انقلاب اسلامی با پیروزی در بهمن ۵۷ به رهبری امام خمینی (ره) فصل نو در تاریخ اسلام و جهان گشود.

قیام خونین ۱۵ خرداد در واقع مبدأ جنبش اسلامی مردم ایران علیه استبداد و استعمار و نمادی از پیوند ملت با امام خویش بود که ماهیت رژیم منحوس پهلوی را آشکار ساخت.

باگذشت بیش از نیم‌قرن از حماسه ۱۵ خرداد ۴۲  هنوز هم ملت ایران با تاسی از شهدای آن قیام، به حماسه‌سازی‌های خود در دفاع از ارزش‌ها و اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف ادامه می‌دهند.

امام خمینی (ره) با رهبری انقلاب اسلامی، قیامی را از ۱۵ خرداد شکل دادند که دنیا را به لرزه درآورد و معادلات جهانی را به هم ریخت و امروز نیز نایب برحق ایشان، از امام خامنه‌ای ادامه‌دهنده واقعی راه امام خمینی (ره) بوده و همان شیوه و روش عالمانه و هوشمندانه امام خمینی (ره) را در پیش گرفته‌اند.

و اما باید در ۱۵ خرداد ابعاد و ارزش‌های این قیام و اهداف امام خمینی (ره) بیشتر تبیین شود و همه ما وظیفه داریم در زمانه‌ای که دشمنان علیه انقلاب اسلامی با تمام توان خویش وارد میدان شده‌اند، راستای تبیین و شناساندن اهداف قیام امام راحل (ره) قدم برداریم.

میم. ر

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.