۱۵۰ هزار تن سیب از آذربایجان غربی صادر شد/ روند کند صادرات
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
شناسه : 304155
6
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از صدور ۱۵۰ هزار تن سیب از استان به خارج کشور خبر داد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، محمد دمکری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با بیان اینکه هم اکنون ۴۹۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده است، افزود: امسال تاکنون تنها ۱۵۰ هزار تن سیب از استان به خارج کشور صادر شده است اما این روند کند بوده و باید تسریع یابد.

وی با بیان اینکه روسیه، عراق و کشورهای خلیج فارس مقصد سیب‌های صادراتی استان هستند، افزود: آذربایجان غربی با تولید سالانه بیش از یک میلیون تن قطب سیب کشور به شمار می‌رود، اما هر سال بازار پس از تولید مهمترین مشکل این محصول استراتژیک و صادراتی استان است.

دمکری اضافه کرد: برند سازی در موضوع صادرات و ایجاد زیرساخت‌های صادراتی از موارد مهم در انجام صادرات است که توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل به‌ویژه حمل‌ونقل هوایی در استان می‌تواند به رونق اقتصادی و افزایش صادرات در بخش کشاورزی کمک قابل توجهی کند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی تسریع در رویه‌های گمرکی را یکی از راه‌های افزایش صادرات سیب استان عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی باید رایزنی با کشورهای مقصد سیب استان نیز افزایش یابد.

وی در خصوص ایجاد پایانه صادراتی سیب در استان گفت: سرمایه گذار این طرح در حال آماده سازی طرح توجیهی اقتصادی برای راه اندازی این پایانه است در صورت تأیید طرح آمادگی کامل برای ایجاد پایانه صادراتی را داریم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.