۱۳ مصدوم و کشته در سانحه رانندگی آذربایجان‌غربی
۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
شناسه : 317683
2
مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی خبر داد: مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: در تصادف اتوبوس با وانت نیسان جونیور در محور ارومیه _ مهاباد ۱۰ نفر مصدوم و سه نفر جان باختند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حمید محبوبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، اظهار کرد: ساعت ۰۹:۱۷ امروز، به دنبال تصادف اتوبوس با وانت نیسان جونیور در محور مهاباد به اروميه، نجاتگران پایگاه امداد و نجات حیدرآباد نقده به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌غربی افزود: متأسفانه در اين حادثه ۱۰ نفر مصدوم و سه نفر جانباختند.

وی گفت: بسیاری از حوادث رانندگی بر اثر سرعت زیاد و عدم رعایت فاصله مناسب روی می‌دهند، در یک فاصله ۱۰۰ کیلومتری راننده‌ای که با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کند تنها ۹ دقیقه زودتر از راننده‌ای که با سرعت ۹۵ کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کند به مقصد می‌رسد، پس رعایت سرعت مطمئن می‌تواند ضامن سلامتی مسافران در جاده‌ها باشد.

محبوبی تصریح کرد: شهروندان قبل از سفر با شماره تلفن ۱۴۱ راهداری تماس گرفته و از وضعیت جوی راه‌ها مطلع شوند، ضمن اینکه تمامی ماموران پليس‌راه و پاسگاه‌های پلیس‌راه، هلال‌احمر و راهداری در جاده‌ها و محور‌های اصلی و فرعی استان آماده خدمت‌رسانی هستند و در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوالی می‌توانند به آنها مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: کمربند ایمنی وسیله‌ای است که کارآمدی آن در کاهش ضایعات انسانی و جراحات ناشی از حوادث رانندگی به اثبات رسیده است، بستن کمربند ایمنی یک کار تفننی و تشریفاتی نیست بلکه یک نیاز جدی برای حفظ جان شما و سرنشینان خودرو است.

محبوبی اظهار کرد: رانندگان در هنگام رانندگی به تابلوها و علایم راهنمایی ورانندگی در طول مسیر توجه داشته باشند و تحت هیچ شرایطی از تلفن همراه و تحهیزات مشابه در حین رانندگی استفاده نکنند. همواره بین خطوط حرکت کنند و از تغییر مسیرهای ناگهانی پرهیز کنند و به موقع و از فاصله مناسب از چراغ راهنما استفاده کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌غربی در پایان بیان کرد: رانندگان هنگام خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند و به ازای هر دو ساعت رانندگی 15 تا 20 دقیقه استراحت کنند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.