۱۲ فروردین، روز تحقق آرمان های انقلاب و مردم
۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۰۰
شناسه : 293725
16
روز 12 فروردین 58 روزی است که مردم در آن روز حکومتی را پایه ریزی کردند که شعار اصلی انقلاب یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را تحقق بخشید.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی طاغوت، مردم باید باید سرنوشت خود را تعیین می کردند و در همین راستا نیز در ۱۲ فروردین ۵۸ یکی از تاثیرگذارترین و مهم ترین روزهای انقلاب شکل گرفت و مردم با حضور پرشور در پای صندوق های رای و رای ۹۸ درصدی به جمهوری اسلامی سرنوشت خود را تعیین کردند.

روز ۱۲ فروردین ۵۸ روزی است که مردم در آن روز حکومتی را پایه ریزی کردند که شعار اصلی انقلاب یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را تحقق بخشید.

در واقع مردم ایران اسلامی نظامی می خواستند که متکی به رای مردم بوده و ارزش های الهی و قرآنی در تمامی شئون حاکمیت آن جاری بوده و استقلال و آزادی را برای آنها به ارمغان آورد و این ویژگی ها در جمهوری اسلامی تبلور می یافت که عبارت است از اتکا داشتن و تعیین کننده بودن رای مردم در سرنوشت خود و کلیه امور اجرایی کشور به گونه ای که  ارزش های الهی و قرآنی بر آن حاکم باشد.

امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ، صبحگاه ۱۲ فروردین را روز نخستین حکومت الله معرفی کرده و می فرمایند: ” صبحگاه ۱۲ فروردین – که روز نخستین حکومت الله است – از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست”

رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) نیز از دوازدهم فروردین، روز زنده شدن اسلام  نام برده و می فرمایند: ” برای اولین بار بعد از دوران صدر اسلام یک حکومت و نظامی اعلان شدکه دارای دو خصوصیت مردمی بودن و الهی بودن است.”

در واقع ۱۲ فروردین از مهمترین و تعیین‌کننده ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است که که ملت ایران به جمهوری اسلامی «آری» گفت و شکوفه آزادی ملت غیور ایران که در ۲۲ بهمن ۵۷ کاشته شد و در ۱۲ فروردین ماه ۵۸ در خاک ریشه دوانید.

شعار انقلاب اسلامی، “استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی”

حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآب نیز در این زمینه در یکی از خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه شعار انقلاب ما “استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی” بود، گفت: انقلاب اسلامی ایران، استقلال و آزادی را در این کشور نهادینه کرد و اکنون شاهد هستیم که مردم به راحتی در مقابل مسئولان حرف خود را می زنند و در کنار آن اعتماد به نفس نیز دارند.

جمهوریت و اسلامیت، دو بال بالنده نظام

در این زمینه فرماندار میاندوآب در پیامی گفت: دوازدهمین روز از بهار هر سال یادآور حماسه پرشکوه رفراندوم ملت بزرگ ایران برای تأسیس نظام حکومتی با عنوان جمهوری اسلامی است که به هیچیک از ابرقدرت‌ها وابستگی نداشته باشد.

حسام شیرازه محبت با بیان اینکه نهالی که با حمایت بیش از ۹۸ درصدی ملت از نظام جمهوری اسلامی کاشته شد اکنون سرسبز، تنومند و بارور شده است، افزود: این درخت تنومند در برابر شدید ترین تحریم ها و فشارهای اقتصادی به خوبی قد برافراشته است.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی به مدد دو بال جمهوریت و اسلامیت، بهروزی آحاد ملت و تحقق شعارها و آرمان‌های انقلاب را هدف راستین خود قرار داده است.

اکنون نیز مردم انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی با تکیه بر این فرموده حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند، حفظ نظام از اوجب واجبات است و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری و تمسک به ولایت، روز “جمهوری اسلامی” را به عنوان یکی از ماندنی ترین روزهای تاریخی این سرزمین گرامی می دارند زیرا برای آنان وجود چنین نظامی بیانگر حاکمیت اراده ملی بر سرنوشت خود و نوید بخش استقلال و آزادی است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.