۱۰ تن پرتقال شب عید در میاندوآب توزیع می‌شود
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
شناسه : 317428
3
رئیس اداره تعاون روستایی میاندوآب: رئیس اداره تعاون روستایی میاندوآب گفت: ۱۰ تن پرتقال ویژه شب عید در این شهرستان در مراکز مشخص توزیع می‌شود.
پ
پ

حامد پشتواره در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، اظهار کرد: باتوجه‌به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان، برنامه‌ریزی‌های دقیق برای میوه شب عید انجام‌گرفته است.

رئیس اداره تعاون روستایی میاندوآب افزود: امسال به‌منظور تنظیم بازار ۲۵۰ تن پرتقال به آذربایجان غربی تخصیص‌یافته که از این میزان سهم شهرستان میاندوآب در حدود ۱۰ تن است.

وی با اشاره به اینکه میوه شب عید تنظیم بازار در فروشگاه مرکزی تعاون روستایی واقع در سه‌راهی تقی‌آباد و فروشندگی تعاون روستایی واقع در کوی رابری توزیع خواهد شد، افزود: کار توزیع پرتقال در طول ایام عید نوروز به‌تدریج خواهد بود تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

پشتواره با بیان اینکه پرتقال تنظیم بازار با قیمت مصوب دولتی توزیع می‌شود، اظهار کرد: امسال همچنین به دلیل تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان، خرمای موردنیاز ایام مبارک ماه رمضان نیز جهت توزیع اختصاص‌یافته که قیمت و نحوه توزیع آن متعاقباً به اطلاع شهروندان می‌رسانیم.

پشتواره با اشاره به اینکه در کنار پرتقال، سیب با قیمت دولتی نیز توزیع می‌شود، تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه میاندوآب قطب تولید سیب است؛ لذا این میوه برای شهرستان تخصیص نیافته است.

به گفته فصاحت سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی قیمت خرمای مضافتی بین ۸۵ تا ۹۵ تومان بسته به استان‌های مختلف، متفاوت بوده و خرمای کبکاب نیز بین ۳۶ تا ۳۹ هزار تومان است.

امسال علاوه بر ذخیره‌سازی میوه در ایام منتهی به عید نوروز، نظارت بر میزان صادرات سیب و پرتقال هم برای تنظیم بازار در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و میوه‌هایی که به‌منظور تنظیم بازار در آستانه شب عید عرضه می‌شوند؛ قیمت، میزان و زمان عرضه میوه شب عید در استان‌های مختلف متفاوت است.

میاندوآب قطب کشاورزی در منطقه بوده و دارای برند ملی در تولید برخی محصولات کشاورزی از جمله نهال، شیر، علوفه و زراعت چوب است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.