یک سوم جمعیت میاندوآب تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی/ برای ارتقا درجه شعبه تامین اجتماعی میاندوآب تلاش می کنیم
۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۹:۰۱
شناسه : 263458
11

رئیس اداره تامین اجتماعی میاندوآب گفت: در مجموع ۹۵ هزار و ۹۱۸ نفر در میاندوآب تا پایان سال گذشته، از خدمات تامین اجتماعی بهره مند شده اند که نشان می دهد بیش از یک سوم جمعیت میاندوآب تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، روز ۲۵ تیرماه در تقویم کشورمان به نام روز بهزیستی و تامین اجتماعی نامگذاری شده تا فرصتی برای پرداختن به این موضوع مهم فراهم شود.

به طور کلی رفاه و تامین اجتماعی یکی از ابزارهای پیشرفت در هر جامعه ای محسوب شده و از سوی دیگر به عنوان یک حق فردی در جامعه امروزی محسوب می شود.

سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که مأموریت اصلی آن پوشش کارگران مزد و حقوق بگیر (به صورت اجباری) و صاحبان حرف و مشاغل آزاد (به صورت اختیاری) است.

براساس قانون، سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی است که بخش عمده منابع مالی آن از محل حق بیمه‌ها (با مشارکت بیمه شده و کارفرما) تأمین می‌شود و متکی به منابع دولتی نیست، به همین دلیل، دارایی‌ها و سرمایه‌های آن متعلق به اقشار تحت پوشش در نسل‌های متوالی است و نمی‌تواند قابل ادغام با هیچ یک از سازمان‌ها و مؤسسات دولتی یا غیردولتی باشد.

در شهرستان میاندوآب نیز، شعبه ای از تامین اجتماعی دایر بوده و تحت عنوان اداره تامین اجتماعی میاندوآب به همراه کارگزار رسمی تامین اجتماعی ارائه خدمات به مردم این شهر را برعهده دارد.

رئیس اداره تامین اجتماعی میاندوآب در گفت و گویی که به مناسبت هفته تامین اجتماعی داشت به تعداد جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در شهرستان میاندوآب تا پایان سال گذشته ۲۹ هزار و ۱۶۷ نفر بیمه شده اصلی و ۵۶ هزار و ۳۹۴ نفر بیمه شده تبعی وجود دارند که این تعداد شامل بیمه شدگان اجباری، مشاغل آزاد، رانندگان، کارگران، خادمین مساجد، قالیبافان، مقرری بگیران بیمه بیکاری و… هستند.

ایرج زمانزاده تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی را ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر اعلام و اظهار کرد: از این تعداد چهار هزار و ۳۷۶ نفر اصلی و شش هزار و ۸۱ نفر تبعی هستند.

وی با اشاره به اینکه که در مجموع ۸۵ هزار و ۴۶۱ نفر بیمه شدگان و مقرری بگیران و ۱۰ هزار ۴۵۷ هزار مستمری بگیر در میاندوآب وجود دارند، افزود: در مجموع ۹۵ هزار و ۹۱۸ نفر در میاندوآب تا پایان سال گذشته از خدمات تامین اجتماعی بهره مند شده اند که این آمار نشان دهنده این است که بیش از یک سوم جمعیت میاندوآب تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی بوده و از خدمات آن بهره مند می شوند.

رئیس اداره تامین اجتماعی میاندوآب به انجام ۲۲ هزار و ۹۰۳ مورد بازرسی از کارگاه ها در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در شهرستان میاندوآب تا پایان سال گذشته تعداد ۱۹۱ هزار و ۳۴۹ مورد در خصوص دفترچه های درمانی خدمات اعم از صدور، تمدید و تعویض انجام گرفته است.

زمانزاده با بیان اینکه شــعبه تامین اجتماعــی میانــدوآب تیـپ یک اسـت، گفت: تلاش می کنیم تا درجه این شعبه را به تیپ یک ممتاز که آخرین درجه و رتبه بندی است ارتقا دهیم.

هم چنین در دیدار رئیس و کارکنان تامین اجتماعی میاندوآب با امام جمعه و فرماندار این شهرستان، ضمن ارائه این گزارش،  امام جمعه و فرماندار  بر لزوم خدمت رسانی به مردم، افزایش ارائه خدمات غیرحضوری، بالابردن نرخ مشارکت مردمی و گسترش سطح رفاه و تامین اجتماعی تاکید کردند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.