یک دنیا اقتصاد مقاومتی با طعم قارچ/ پاسداری که اقتصاد مقاومتی را معنا کرد + تصاویر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
شناسه : 261080
9

یکی از پاسداران بازنشسته در میاندوآب در راستای عملی کردن اقتصاد مقاومتی با توجه به بضاعت و توانایی های خود گام برداشته و برای لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری، رو به پرورش قارچ در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی نموده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، مقام معظم رهبری در سال های اخیر بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی به عنوان راهکار حل مشکلات اقتصادی تاکید کرده و در این راستا در ادامه سال گذشته، امسال  را به نام سال “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” نامگذاری کرده اند.

در همین راستا با نگاهی به ظرفیت های شهرستان میاندوآب به خوبی این نکته را می توان دریافت که شهرستان میاندوآب دارای ظرفیت های بی نظیری مانند قرار گرفتن در موقعیتی خاص و استراتژیک، وجود منابع آبی و خاک مستعد، ظرفیت های بالقوه گردشگری، رتبه های برتر در بخش تولیدات  کشاورزی و چندین و چند مورد دیگر است که پتانسیل تحقق اقتصادمقاومتی را دارد.

توجه به اقتصاد درون زا برای تحقق اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت های بالقوه می تواند علاوه بر اینکه زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کند، زمینه را برای رشد و توسعه و بهبود شرایط کسب و کار و توسعه اشتغال در این شهرستان نیز فراهم کند، موضوعی که بسیج سازندگی بر آن توجه کرده و در این راستا نیز گام برداشته است.

حمایت از طرح ها در زمینه های مختلف از جمله پرورش مرغ ماکیان، بوقلمون، پرورش قارچ خوراکی، زنبور عسل، شیلات، قالیبافی و گلدوزی و همچنین خرید ماشین آلات کشاورزی برای اشتغال زایی موضوعاتی است که مورد استقبال اقشار مختلف مردم، بسیجیان و حتی شاغلین مانند پاسداران و یا بازنشستگان قرار گرفته است.

در این زمینه به مناسبت روز پاسدار، به سراغ پاسداری رفتیم که تا دیروز لباس سبز پاسداری بر تن داشت و امروز سربند لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی.

کریم علی نژاد یکی از پاسدارانی است که در راستای عملی کردن اقتصاد مقاومتی با توجه به بضاعت و توانایی های خود گام برداشته و برای لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری و اشتغال زایی برای تعدادی از جوانان، رو به پرورش قارچ در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی نموده است.

پاسدار مرزهای دیروز پاسدار اقتصاد مقاومتی امروز

وی که این طرح را دو سال است شروع کرده، در گفت و گویی که داشته، گفت: برای لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری و اشتغال زایی برای چند جوان، رو به پرورش قارچ در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی آورده ام.

علی نژاد اظهار کرد: پرورش قارچ یکی از طرح هایی که می توانست زمینه اشتغال زایی را برای تعدادی از جوانان فراهم کند، و در همین راستا با سرمایه شخصی در حدود ۸۰۰ میلیون ریال در ساختمان، اقدام به ایجاد سالن پرورش قارچ کرده ام.

این کارآفرین میاندوآبی با بیان اینکه با این طرح به صورت مستقیم برای حدود پنج نفر اشتغال زایی ایجاد شده است، افزود: هم چنین بیش از ۱۵ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی شده اند.

پاسدار مرزهای دیروز پاسدار اقتصاد مقاومتی امروز

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.