یک‌ششم محصولات کشاورزی آذربایجان غربی در میاندوآب تولید می‌شود
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
شناسه : 308842
3
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در سال زراعی گذشته، حدود ۹۰۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، در شهرستان میاندوآب تولید شد که معادل یک‌ششم تولیدات کشاورزی استان است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، رضا مقدم در گفت‌وگو با خبرنگاران در میاندوآب با اشاره به پتانسیل‌ها و فعالیت‌های شاخص بخش کشاورزی، گفت: دشت حاصلخیز میاندوآب، ۴۶ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت شامل بیش از ۳۶ هزار هکتار اراضی زراعی و هشت هزار هکتار اراضی باغی دارد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: میاندوآب با نزدیک به ۶۴ هزار رأس دام سنگین و ۴۰۴ هزار رأس دام سبک، یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامپروری استان محسوب می‌شود.

وی گفت: با تلاش شبانه‌روزی کشاورزان زحمت‌کش و مشاوره‌های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی، در سال زراعی گذشته، حدود ۹۰۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، در شهرستان میاندوآب تولید شد که معادل یک‌ششم تولیدات کشاورزی استان است.

مقدم تصریح کرد: تنوع محصولات تولیدی در حوزه‌های مختلف زراعی، باغی، دام و شیلات بسیار بالا بوده و بیش از ۵۰ نوع محصول در این شهرستان تولید می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال”مهار تورم و رشد تولید”، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها تأکید فرموده‌اند که “جهش تولید در بخش کشاورزی محقق خواهد شد” چراکه بخش کشاورزی بیشترین خوداتکایی و کمترین وابستگی را به کشورهای خارجی دارد.

وی گفت: میاندوآب به دلیل داشتن اقلیم مناسب و خاک حاصلخیز، از پتانسیل‌های بالایی برای “سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی و تولید” برخوردار بوده و در تولید نهال، شیر، علوفه و زراعت چوب دارای برند ملی و منطقه‌ای است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.