یکسال از بی شهردار شدن میاندوآب گذشت/ آسوده بخوابید که شهر بی شهردار در امن و امان است
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۹:۰۹
شناسه : 267291
3

هم چنان چشم انتظار شکستن طلسم شهرداری میاندوآب که اکنون یک ساله شده است، خواهیم بود و تنها یک جمله برای گفتن به مردم داریم و آن اینکه ای مردم میاندوآب! آسوده بخوابید که شهر بی شهردار در امن و امان است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، دوم آبان ماه سال ۹۵ بود که خبری، در میاندوآب با عنوان ” عبداللهی، شهردار میاندوآب استعفا داد” پیچید.

در ابتدا که این خبر منتشر شد، شایعات  و مباحث فراوانی مانند عزل   برکناری منتشر شد که در نهایت ناصر امیری معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تکذیب همه شایعات، با بیان اینکه تلاش ها برای رفع اختلاف اعضای شورای شهر و شهرداری کارساز نشد، افزود: به دنبال این موارد ما مطلع شدیم که شهردار میاندوآب در ۲۹ مهر استعفای خود را تقدیم دفتر استاندار کرده و استاندار نیز امروز(۲ آبان) با این استعفا موافقت کرده است.

عبداللهی در حالی پس از سه سال استعفا می داد که به گفته فرماندار میاندوآب، تلاش ها برای حل اختلافات شورای اسلامی و شهردار میاندوآب کارساز نشده و همین امر نیز سبب شده بود تا شهردار تصمیم بگیرد  تا استعفای خود را به استاندار به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان تقدیم و وی نیز با آن موافقت کند.

عبداللهی در مدت سه سالی که مسئولیت شهرداری میاندوآب را بر عهده داشت اقدامات بسیاری را به گفته خودش با حمایت نماینده وقت مجلس و برخی اعضای شورای چهارم شهر انجام داد که از آن جمله می توان به  احداث دو پل روگذر، پل لیلان چایی، ۸۷ هکتار آسفالت ریزی معابر، افزایش سرانه فضای سبز، احداث پارک ها، خرید و نوسازی تجهیزات و ماشین آلات، ساماندهی مزار شهدای گمنام بعد از ۱۴ سال و نصب تندیس شهید باکری در زادگاهش پس از ۳۰ سال علی رغم همه مخالفت ها از دیگر کارهای ماندگاری بود که عبداللهی انجام داد و البته در کنار این موارد اقداماتی دیگر نیز انجام گرفت که در تاریخ میاندوآب بی سابقه بود و می توان گفت که برای هیچ کس قابل کتمان نیست و حتی نمونه ای از تاثیر این اقدامات را می توان در همایش اخیر دوچرخه سواری مشاهده کرد که تعدادی از شهروندان با ارسال پیام هایی در این باره نوشتند که اگر دکتر عبداللهی، پارک گوللر باغی را احداث نمی کرد و اقداماتی برای زیباسازی در سطح شهر انجام نمی شد، ما چه داشتیم که در شبکه تلویزیونی نشان دهیم.

دلواپسان عمران شهری میاندوآب تا دو سال پیش کجا بودند؟

حتی در مراسم هفته دولت سال گذشته نیز حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده ، امام جمعه میاندوآب  در یک مراسم افتتاح از یک درد و مشکل بزرگ در این شهر نام برد و با بیان اینکه در این شهر با انسان های زحمتکش و باخاصیت مقابله می کنند، افزود: برخی در میاندوآب هستند که نمی خواهند این شهر پیشرفت کند و شب تا صبح در فضای مجازی به دنبال بدبین کردن مردم و تغییر افکار عمومی هستند.

وی گفت: تا دو سال پیش که توسط شهرداری میاندوآب کاری انجام نشده بود، چرا کسی با شهرداری کار نداشت؟ چرا بعد از احداث روگذرها و آسفالت معابر با شهرداری مخالفت کردند؟ چرا وقتی پل لیلان چایی راکد مانده بود، کسی به آن نمی پرداخت؟ چون در گذشته شهرداری ها بی خاصیت بودند و کسی به آنها کاری نداشت ولی در دوره فعلی کار انجام شده و همه مدعی شده اند.

حسن زاده تصریح کرد: بنده مخالف نقد کردن نیستم ولی خاصیت میاندوآب این هست که هرکس کار نکند و چاپلوسی کند، محبوب می شود و هر کسی هم  تلاش کند، قدم مثبتی برای شهر بردارد، همه علیه او موضع می گیرند و مخالفت می کنند.

شهری که پس از یک سال هنوز کلیددار  شهرداری اش را نمی شناسد

اما وقتی عبداللهی که رضایت عمومی مردم را نیز از عملکرد خود بر جای گذاشته بود، استعفا داد و رفت، شاید هیچ کس در میاندوآب فکرش را نمی کرد که شهرداری میاندوآب برای شناخت مستاجر بعدی خویش، روزها را یکی پس از دیگری پشت سر گذشته و پس از گذشت یک سال، هنوز کلیدارش را نشناسد.

شهرداری میاندوآب تا پایان فعالیت دور چهارم شورای شهر با نجفیان، مولایی، احدزاده و اصغری پور به عنوان سرپرست اداره شد و حتی در این میان نیز “فیضی” به عنوان شهردار انتخاب شد که به سرانجام نرسید، تا شورای چهارم با سرپرست به کار خود پایان داده و فعالیت دور پنجم شوراها آغاز شد.

شورای دور پنجم شهر نیز به صورت رسمی فعالیت خود را از اول شهریور آغاز و با ادامه سرپرستی “وحید اصغری پور” سرپرست فعلی شهرداری، موافقت کرد و در نهایت بعد از کش و قوس فراوان، “رضا حضرتی” به عنوان گزینه منتخب شورای شهر برای مسئولیت شهرداری میاندوآب معرفی شد تا مراحل صدور حکم را طی کند.

اما انتخاب حضرتی نیز به ماجرای انتخاب شهردار میاندوآب خاتمه نداد و در نهایت به ماجرای نامه اخیر مدیرکل امور شوراها و شهرداری های استانداری آذربایجان غربی ختم شده تا همگان چشم انداز تصمیم شورای شهر در این باره باشند که هر چه باشد، ۱۰۰ درصد میاندوآب حداقل یک ماه دیگر را هم با این وضعیت ادامه خواهد داد مگر اینکه اقدامات فوری برای صدور حکم شهردار انجام گیرد.

تاکیدات چندباره برای انتخاب شهردار جدید

در این مدت یک سالی که میاندوآب بی شهردار بوده است، تقریبا همه بر لزوم انتخاب سریع شهردار جدید تاکید کرده اند و بارها و بارها مسئولان شهرستانی اعم از امام جمعه و فرماندار بر لزوم تسریع شورای شهر در انتخاب شهردار جدید و تعیین تکلیف شهرداری میاندوآب تاکید کرده اند و حتی کار به خطبه های نماز جمعه و مطرح کردن مسائل شهری در خطبه ها رسید.

مشکلات فراوان، ارمغان بی شهردار شدن میاندوآب

باید گفت که ارمغان بی شهردار شدن میاندوآب، بیشتر شدن مشکلات شهری اعم از نظافت و بهداشت شهری و عدم وجود کارهای عمرانی مناسب بوده و ضرر و زیان آن نیز متوجه مردم بوده است.

این فرصت سوزی یک ساله در حالی صورت گرفت که میاندوآب با داشتن یک شهردار توانمند می توانست از آن برای ادامه روند توسعه خود استفاده کند ولی روزها که در این یک سال گذشت، میاندوآب بیشتر و بیشتر فرصت ها را از دست داد و اکنون نیز دو ماه نیز از آغاز دوران مسئولیت شورای پنجم گذشته و از مدت سه ماهه سرپرست فعلی شهرداری نیز حدود یک ماه باقی مانده است.

نامه مدیرکل به شورای شهر و پیچیده تر شدن موضوع

اما کلاف سردرگم شهرداری میاندوآب چه سرنوشتی پیدا می کند که در این باره نیز رئیس شورای شهر می گوید: مدیرکل امور شوراها و شهرداری های استانداری آذربایجان غربی، پیرو نامه ای که قبلا به مدرک شهردار منتخب اشکال وارد کرده بود، نوشته و عنوان کرده که بر انتخاب شهردار تاکید نشده است.

فخرالدین آذریان اظهار کرد: این در حالی است که ما بعد از آن نامه اول، پنج نامه به وی ارسال کرده و آنها هم مکاتبات لازم را با وزارت کشور انجام داده اند.

وی گفت: اگر این موضوع و مدارکی که ما می فرستادیم، مورد قبول نبود پس چرا مکاتبه می کردند و می گفتند تا فرد دیگری را انتخاب کنید و اگر مورد قبول بود، چرا این نامه زده شده است و بعد از چندین بار مکاتبه دوباره سر جای اول برگشته اند.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب اظهار کرد: اکنون ما می توانیم یا مجددا انتخاب و تاکید کنیم و یا روند دیگری طی کنیم که حل اختلاف جزو آن است و مستندات خود را ارائه کنیم.

حال با توجه به این گفته ها باید منتظر تصمیم شورای شهر ماند و دید که سرنوشت شهرداری میاندوآب چه می شود.

یتیم شهر میاندوآب

و در این میان شاید مهم ترین جمله را رحیم حاجی زاده عضو سابق شورای شهر در سال گذشته گفت و اظهار کرد: اگر شهردار نباشد، شهر یتیم می شود و درآمد نیز حداقل می شود.

وی گفت: از طرف دیگر می گوییم که چرا حقوق نمی دهید، با کدام پول؟ کدام درآمد؟ کدام انسجام؟ من می گویم که شهر و شهرداری بی صاحب است و در تریبون ها به ما طعنه می زنند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه میاندوآب بحرانی ترین شهر استان است، افزود: در سال های ۹۳-۹۴ میلیارد ها درآمد داشتیم ولی از سال گذشته هم شورا و هم شهرداری را بدبخت کردید.

آسوده بخوابید که شهر بی شهردار در امن و امان است

و در پایان می گوییم که هم چنان چشم انتظار شکستن طلسم شهرداری میاندوآب که اکنون یک ساله شده است، خواهیم بود و در شرایط فعلی تنها یک جمله برای گفتن به مردم داریم و آن اینکه ای مردم میاندوآب! آسوده بخوابید که شهر بی شهردار در امن و امان است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.