گفتمان انقلاب اسلامی برگرفته از گفتمان عاشورا و امام حسین(ع) است/فلسفه قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود
۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
شناسه : 283602
5

امام جمعه میاندوآب گفت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن تمام فرایض الهی حتی مستحبات و … بوده و فلسفه قیام امام حسین(ع) نیز امر به معروف و نهی از منکر بود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، سرهنگ پاسدار نورالدین پالهنگ امروز در همایش طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در میاندوآب، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی و دینی ما است و همه در این راستا وظیفه دارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب با تاکید بر ولایت مداری، افزود: اطلاعت پذیری و ولایت پذیری ترین وظیفه ما است و گفتمان ولایت باید مبنای ما باشد.

وی با اشاره به ماه محرم و با بیان اینکه گفتمان و اندیشه انقلاب اسلامی و امامین انقلاب برگرفته از گفتمان و اندیشه امام حسین(ع) است، گفت: گفتمان ما همان گفتمان مقاومت و برگرفته از عاشورا است.

پالهنگ با تاکید بر اینکه باید در این ایام هیئت های مذهبی در مقابل جنگ نرم دشمنان در مسیر انقلاب حرکت کنند، تصریح کرد: هیئت های عزاداری باید مسجد محور و منبرمحور باشند نه مداح محور و باید منادی اندیشه های عاشورا باشند.

فلسفه قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود

امام جمعه میاندوآب نیز در این مراسم  با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر است که جامعه را زنده و پویا نگه می دارد و اگر در جامعه ای این فریضه الهی فراموش شود، جامعه به جامعه به درد نخور تبدیل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک دستور الهی است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر ضامن تمام فرایض الهی حتی مستحبات و … بوده و همه وابسته به امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه نماز بدون امر به معروف و نهی از منکر برپا نمی شود، گفت: فلسفه قیام امام حسین(ع) نیز امر به معروف و نهی از منکر بود.

امام جمعه میاندوآب در ادامه با گلایه از برخی موارد، تصریح کرد: متاسفانه در مواقعی پیدا می شود که به مسئولی می گوییم نماز بخوان و این درد ماست.

حسن زاده با انتقاد از بی توجهی نسبت به برخی موضوعات غیردینی، اظهار کرد: متاسفانه مغازه ای که از چند فیلتر برای صدور مجوز می گذرد، بر روی مغازه اش نام شبکه ماهواره ای دشمنان تبلیغ می شود.

وی با اشاره به اینکه ایام بازگشایی مدارس نزدیک بوده و نشانی از برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف و نوشت افزار اسلامی در شهر نیست، گفت: چرا نسبت به موضوعاتی که به اعتقادات و دین ما ضربه می زند، بی تفاوت هستیم و این اصلا موضوع قابل قبول و خوبی نیست.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه باید در مقابل ترویج فرهنگ غربی و بی غیرتی و بی دینی در جامعه ایستاد، تصریح کرد: فضای مجازی یکی از مهم ترین بسترهای جنگ نرم دشمن است و باید آن را مدیریت و کنترل کرد.

حسن زاده با بیان اینکه دشمن مالک اشتر نمی خواهد بلکه به دنبال ابوموسی اشعری هاست، افزود: دشمن می خواهد که ما بی خاصیت باشیم و وظیفه ما است که مراقب بوده و وارد جرگه دشمن نشویم.

در ادامه این مراسم که به همت ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب و حوزه های تابعه و با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان برگزار شد، از فعالان در امر به معروف و نهی از منکر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.