گام‌های استوار حوزه بهداشت و درمان میاندوآب در مسیر پیشرفت
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۰۴
شناسه : 305510
3
نگاهی به تحولات حوزه سلامت میاندوآب بعد از پیروزی انقلاب؛ به برکت انقلاب اسلامی، شهرستان میاندوآب به قطب درمان در جنوب آذربایجان غربی و منطقه تبدیل شده ها و در حوزه بهداشت و درمان حرف های زیادی برای گفتن دارد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، انقلاب اسلامی ایران، معجزه قرن بیستم است که در ۲۲ بهمن ۵۷ شکل گرفت و دنیا را به لرزه در آورد و مهم ترین پدیده سیاسی قرن بیستم نام گرفت.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شرایطی شکل گرفت که دنیا به دو قطب غرب و شرق تبدیل می شود و کشورها برای اینکه بتوانند در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند باید به سمت یکی از این دو قطب گرایش پیدا می کردند اما با پیروزی انقلاب اسلامی  با شعار “نه شرقی نه غربی”، نظامی مستقل و متکی به احکام اسلام شکل گرفت که  در طول ۴۴ سال عمر پربرکت خویش بارها اثبات کرده که با تکیه بر توان داخلی و بدون وابستگی به قدرت ها به الگویی موفق در جهان تبدیل شد و تمام موازنه ها را به هم زد.

با پیروزی انقلاب اسلامی، جرقه ای در پیشرفت و توسعه کشور شکل گرفت و امروز پس از ۴۴ سال آن را در بخش ها و در شهرهای مختلف در کشور شاهد هستی.

شهرستان میاندوآب نیز به تناسب ظرفیت ها و موقعیت هایی که داشته توانسته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف حرفی برای گفتن داشته باشد و با بهره مندی از ظرفیت های کم نظیر توانسته در بخش های مختلف به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کند.

یکی از بخش هایی که میاندوآب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحول و پیشرفت بی نظیر شده، حوزه بهداشت و درمان است که باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را در آن احصا و برای نسل امروزی تبیین کرد.

باید پیشرفت های حوزه بهداشت و سلامت را برای مردم تبیین کرد

در این زمینه امام جمعه میاندوآب  به خبرنگار ما گفت: باید جایگاه سلامت را قبل و بعد از انقلاب اسلامی برای مردم تبیین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و به ویژه در دو دهه اخیر در حوزه سلامت پیشرفت های چشمگیری داشته ایم، افزود: اگر وضعیت بهداشت و سلامت را قبل و بعد انقلاب اسلامی مقایسه کنیم، می بینیم که از کجا به کجا رسیده ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید جایگاه سلامت را قبل و بعد از انقلاب اسلامی برای مردم تبیین کرد، گفت: قبل از انقلاب اسلامی، پزشکان خارجی در کشور ما طبابت می کردند ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی، پزشکان ایرانی حرف اول را در دنیا می زنند.

جمعیت کشور نسبت به سال۵۷ بیش از دو برابر شده ولی در مقابل خدمات بیش از ۱۰۰ برابر افزایش یافته و امروز ایران در مهندسی پزشکی و ژنتیک در دنیا جز ۱۰ کشور برتر دنیاست.

ارتقا بی نظیر شاخص های سلامت در میاندوآب

هم چنین بررسی شاخص های سلامت و بهداشت در میاندوآب قبل از  پیروزی انقلاب اسلامی نشان می دهد که این شهرستان در تمام شاخص ها مربوطه از جمله برخورداری از پزشک، بیمارستان و مراکز درمانی و… از وضعیت بسیار نامناسبی برخوردار بوده و نه تنها این شهرستان از وجود پزشک بومی بی بهره بود بلکه در تنها بیمارستان این شهر با تخت های بستری محدود قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، پزشکان غیرایرانی طبابت می کردند.

اما امروزه و به برکت انقلاب اسلامی، شهرستان میاندوآب به قطب درمان در جنوب آذربایجان غربی و منطقه تبدیل شده و تعداد بیمارستان های این شهر از یک به دو افزایش یافته و بیمارستان ۳۶۰ تختخوابی نیز در حال احداث است.

از سوی دیگر به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، میاندوآب امروز به دومین شهر استان آذربایجان غربی در ایجاد مرکز درمان ناباروری تبدیل شده است.

وجود دهها پزشک متخصص، احداث دهها پایگاه و خانه بهداشت، احداث مراکز جامع سلامت، ارتقا شاخص های سلامتی و بهداشتی تنها گوشه ای از دستاوردهای این بخش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در میاندوآب است که باید برای نسل امروزی تبیین شود.

قطعا اگر در سطح کلان کشوری این دستاوردها را با وضعیت بهداشت در کشورهای دیگر مقایسه کنیم می‌توان گفت که کار بسیار بزرگی در ایران انجام شده است که بی نظیر بوده و این از برکات انقلاب اسلامی به مردم ایران بوده است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

همزمان با دهه مبارک فجر؛

بهره برداری از ۴۵ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در میاندوآب آغاز شد

همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، ۴۵ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در میاندوآب به بهره برداری رسید.

به گزارش زرین خبر، این پروژه ها شامل ۱۲پروژه عمران شهری، ۳۰پروژه عمران روستایی و ۳طرح محرومیت زدایی بودند که امروز با حضور یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی به بهره برداری رسیدند.

پروژه های عمران شهری شامل زیرسازی و آسفالت ۷۷هزار متر مربع در قالب ۱۲پروژه عمران شهری شهرداری میاندوآب بود که با صرف اعتباری بالغ بر ۱۷۵میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

هم چنین امروز ۲۰ واحد مسکن مقاوم سازی شده به صورت نمادین در روستای “یقینعلی تپه” با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی و مسئولان شهرستانی افتتاح و تحویل مالکان شد.

برای این واحدها ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با نرخ ۵ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله اعطا شده است.

در مراسم دیگری نیز ۱۰ پروژه زیرسازی، آسفالت و طرح هادی در روستاهای بخش مرکزی میاندوآب مورد بهره برداری قرار گرفت.

هم چنین امروز سه واحد مسکونی نیز با اعطای وام بلاعوض به مبلغ ۱۵میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال در قالب طرح محرومیت زدایی تحویل سه خانواده مددجوی بهزیستی دارای دو فرزند معلول شد.

انتهای پیام/

 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.