کم آبی، کشاورزی میاندوآب را نابود می کند/ کشاورز آب ندارد ولی از او پول آب مدرن می خواهند!
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۴۳
شناسه : 291959
11
نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی:

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش منابع آبی به منزله نابودی کشاورزی در منطقه میاندوآب است که باید چاره اندیشی شود .

پ
پ

مهدی عیسی زاده در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: در میاندوآب ۴۵ هزار هکتار زمین کشاورزی با بیش از یک هزار چاه آب و دو هزار هکتار باغات با نزدیک به ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب وجود داشت که بعد از خشکی و عقب نشینی دریاچه ارومیه، زمین های کشاورزی به حدود ۹۰ هزارهکتار و باغات نیز به ۱۴ هزار هکتار رسید ولی با این وجود مقدار آب ما همراه با چاههای آب به کمتر از ۳۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع به منزله نابودی کشاورزی منطقه است، گفت: جمعیت مادر آن زمان ۹۰ هزار نفر بود ولی اکنون به نزدیک ۴۰۰ هزار نفر رسیده ایم و متاسفانه به جای آن مقدار آب به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب برسد به ۳۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی افزود: میلیاردها تومان برای کانالهای هوایی هزینه شده ولی راه آب را باز نکرده اند و نهرهای سنتی را نیز از بین برده اند.

عیسی زاده با بیان اینکه کشاور آب ندارد ولی از او پول آب مدرن می خواهند، تصریح کرد: این موضوع مصداق ضرب المثل ” گوشت نیاورده را کوفته نمی خواهند” است.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جاده سرچم یکی دیگر از مشکلات این شهرستان است، افزود: بیش از ۳۱ سال است که این جاده شروع شده ولی هنوز به اتمام نرسیده است، و اکنون نیز تمام تلاش ما برای بازگشایی مسیر و اتمام این جاده است.

وی با بیان این برای توسعه میاندوآب، راهها و کشاورزی  در اولویت قرار دارند، اظهار کرد: دست همه سرمایه گذاران را می بوسیم که در این شهر سرمایه گذاری کرده و  مسیر توسعه را هموار می کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.