کلافه شدن میاندوآبی ها از گرمای 42درجه ای/ تب تند تابستان، گریبان میاندوآب را هم گرفت
۰۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
شناسه : 262907
3

در هفتیمن روز از تیرماه به سراغ میاندوآب هم آمد و در حالی که ایستگاه هواشناسی دمای 40 را برای میاندوآب نشان می داد، در داخل شهر، گرمای هوا بیش از 40 درجه احساس می شود و شاید بتوان گفت که به بیش از 42-43 درجه سانتی گراد رسیده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، بعد از گذشت 7 روز از تابستان، دمای هوا در میاندوآب به اوج خود رسید و به صورت کم سابقه ای افزایش یافت.

افزایش دمای هوا که این روزها به نقل محافل و خبر روز تبدیل شده است، در هفتیمن روز از تیرماه به سراغ میاندوآب هم آمد و در حالی که ایستگاه هواشناسی دمای 40 را برای میاندوآب نشان می داد، در داخل شهر، گرمای هوا بیش از 40 درجه احساس می شود و شاید بتوان گفت که به بیش از 42-43 درجه سانتی گراد رسیده است.

البته تابستان است و گرمایش، نمی شود کاری و اعتراضی کرد، تابستان که فرا می رسد باید بالاجبار خود را برای مقابله با گرمای هوا آماده کنی و شاید هم در روزهای آینده، میاندوآب گرم ترین روزهای تابستان را هم تجربه کند.

از سوی دیگر نیز گرمای شدید هوا  سبب شده تا خیابان ها ، کوچه ها و بازارها در طول روز خلوت تر از همیشه به نظر آید و بسیاری از مردم به دلیل گرمای هوا ترجیح دهند در خانه نشسته و از هوای خنک در کنار کولرهای آبی و گازی لذت ببرند و یا ترجیح دهند بعد از ظهر به دامان طبیعت و پارک ها پناه برده و شب را در آنجا بگذرانند.

در همین حال رئیس اداره هواشناسی میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر گفت: بیشینه دمایی که ایستگاه هواشناسی امروز در میاندوآب ثبت کرده، 40 درجه بوده و در کمینه هم 17 درجه سانتی گراد را ثبت کرده است.

احمدعلی بنایی اظهار کرد: مطابق پیش بینی ها انتظار داریم، از شدت دمای هوا از فردا کاسته شود.

از سویی در حالی که ایستگاه هواشناسی دمای هوای 40 درجه را در میاندوآب ثبت کرده است، اما این دما متفاوت از دما و گرمای هوایی است که در داخل شهر احساس می شود.

به طور معمول دمای هوا توسط دماسنج ها اندازه گیری می شود اما احساس گرما و سرما به روند مبادله گرما و سرما یا انرژی محیطی با بدن انسان بستگی دارد وعلاوه بر رطوبت و باد، میزان آلاینده ها و عناصر موجود در هوا نیز بر دمای هوا در خارج از محیط استاندارد تاثیر می گذارد. به همین دلیل احساس گرما و سرما متفاوت است و با این شرایط دمای هوای احساسی در داخل شهر به دلیل گرمای ساطع شده از زمین و رطوبت موجود، می تواند چنذ درجه بیشتر از دمای ثبت شده باشد و با توجه به وضعیت کنونی در میاندوآب، می توان گرما را تا حدود 43 درجه عنوان کرد، چیزی که برخی از شهروندان آن را حتی تا 44-45 نیز عنوان می کنند.

هم چنین با افزایش دمای هوا و به تبع آن افزایش میزان مصرف برق ، وزارت نیرو و اداره امور برق هشدارهای لازم در خصوص صرفه جویی در مصرف برق به مردم داده اند تا گرما دلیلی برای افزایش برق نشده و در نتیجه با قطعی مواجه نشوند و لازم است تا هموطنان در مصرف برق صرفه جویی کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.