کشف ۷ فقره تخریب در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو میاندوآب
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
شناسه : 288637
5

علیرضا بقالی گفت:در جریان گشت و کنترل مأمورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان، تعداد هفت مورد تخلف تخریب و تصرف در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو، شناسایی و صورتجلسه شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در جریان گشت و کنترل مأمورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان، تعداد هفت مورد تخلف تخریب و تصرف در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو، شناسایی و صورتجلسه شد.

علیرضا بقالی افزود: این تخلفات در محدوده ای بیش از ۱۵ هکتار در داخل منطقه حفاظت شده بوده و شامل طیف وسیعی از تعرضات از جمله، تخریب و تصرف عدوانی، جنگل تراشی و قطع اشجار هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از این تخلفات در گذشته نیز پرونده قضایی برای آن تشکیل شده است، گفت: برای این تخلفات پرونده حقوقی تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب با اشاره به اینکه تخریب و تصرفات یکی از اصلی ترین تهدیدات و چالشهای منطقه حفاظت شده است، اظهار  کرد: در هفته جاری سه فقره پرونده در این رابطه تشکیل و از طریق واحد حقوقی اداره به مراجع قضایی ارسال شده است.

بقالی با اساسی خواندن این معضل، نقصان فرهنگ زیست محیطی، مشکلات اقتصادی و معیشتی ساکنان حاشیه تالاب، تراکم جمعیتی، ارزش بالای اکولوژی و کشاورزی منطقه، کمبود نیرو، تجهیزات و پاسگاه محیطبانی و بعضا خلأ های قانونی و قضایی را مهمترین دلایل افزایش تخریب ها در این منطقه خواند.

منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو با وسعت یک هزار و 154 هکتار در ۱۵ کیلومتری شهر میاندوآب واقع شده است، حفاظت این منطقه به دلیل تنوع زیستی و اکوسیستم از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد. پایداری زیست بوم و توسعه این منطقه  منوط به حفظ خاک آن از هرگونه تخریب انسانی است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.