کشف و رهاسازی 109 قطعه پرنده سهره طلایی در میاندوآب
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۸:۵۴
شناسه : 282885
5

رئیس اداره محیط زیست میاندوآب از کشف و رهاسازی 109 قطعه پرنده سهره طلایی در این شهرستان خبر داد.

پ
پ

علیرضا بقالی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر انتقال یک محموله از پرندگان وحشی شامل تعدادی پرنده سهره طلایی از طریق اتوبوس مسافربری در محور مواصلاتی این شهرستان، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب افزود: طی هماهنگی با مقامات قضایی و با همکاری ماموران انتظامی و پلیس راه شهرستان، مأمورین یگان حفاظت اداره با حضور در محل و بازدید از خودرو اتوبوس مسافربری، تعداد ۱۰۹ قطعه پرنده سهره طلایی را کشف کردند.

وی گفت: در این رابطه دو نفر شناسایی و دستگیر شده و متخلفین پس از تکمیل پرونده و صورت جلسه به مراجع قضایی معرفی شد.

بقالی تصریح کرد: پس از تحویل این پرندگان به اداره محیط زیست و تنظیم صورت جلسه  و پس از بررسی وضعیت این پرندگان، با توجه به احتمال اتلاف و آسیب به حیات این پرندگان به دلیل شرایط نامناسب نگه داری در حین قاچاق و حمل و نقل آنها، این پرندگان رهاسازی و به دامان طبیعت بازگردانده شدند.

سهره طلایی پرنده‌ای است با بال‌های زرد و سیاه ، دم سیاه و سفید ، صورت قرمز لاکی و پشت قهوه‌ای خاکی که در ناحیه دمگاه به سفیدی می گراید که صدای بسیار دلنشینی دارد .

زیبایی و نغمه این پرنده باعث شده تا افراد از روی نا آگاهی، علاقمند به نگه داری این گونه زیبا در قفس شده ومتخلفان با دام گستری برای این پرندگان اقدام به زنده گیری و فروش آن می نمایند که این اقدام  از تهدیدات اصلی برای حیات این پرندگان به شمار می رود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.