کشاورزی قراردادی می تواند موجب ارتقاء بهره وری و ثبات تولید شود
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۱۵
شناسه : 296527
3
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: کشاورزی قراردادی می تواند سبب ارتقاء بهره وری، پایداری و ثبات تولید شده و به عنوان نسخه نجات‌بخش ارتقای سطح معیشت کشاورزان و عامل اصلی افزایش تولید نیز محسوب شود.
پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اهمیت کشاورزی قراردادی، گفت: در این طرح با هدف حمایت از کشاورزان، قراردادی بین تولید کنندگان از یک سو و شرکت ها، کارخانجات، صنایع تبدیلی و تکمیلی مجری طرح های کشاورزی قراردادی (پشتیبان) از سوی دیگر جهت تامین نهاده، پردازش، صادرات، خرید محصولات تولیدی و …. منعقد می شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه با اجرای این طرح کشاورز، نگرانی بابت عرضه و فروش محصول تولیدی خود نخواهد داشت، افزود: از سوی دیگر بمنظور تحقق این طرح توسعه و تقویت زیرساخت ها و صنایع کشاورزی الزامی است.

وی با اشاره به اینکه با وجود کارخانه قند و زراعت محصول چغندرقند، ” کشاورزی قراردادی” پیشینه ای دیرینه در میاندوآب دارد، اظهار کرد: این شهرستان ظرفیت کافی برای الگوسازی و استفاده از پتانسیل تولیدکنندگان برتر جهت اجرای طرح کشاورزی قراردادی را دارد.

دیانتی با بیان اینکه وجود بازار مناسب برای تولیدات بخش کشاورزی یکی از ارکان اجتناب ناپذیر جهت ارتقاء بهره وری، پایداری و ثبات تولید است، تصریح کرد: کشاورزی قراردادی می تواند به عنوان نسخه نجات‌بخش ارتقای سطح معیشت کشاورزان و عامل اصلی افزایش تولید نیز محسوب شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: جهادگران جهاد کشاورزی همان طوری که در دوران هشت سال دفاع مقدس هم دوش برادران سپاهی خود در جبهه های نبرد از وجب به وجب خاک این مرز و بوم و تمامیت ارضی میهن عزیزمان دفاع نمودند، امروز نیز در با فعالیت در جبهه «تولید و اقتصاد» در راستای تامین امنیت غذایی کشور، از رشد، توسعه و اعتلای اقتصاد، عزت و استقلال این کشور پاسداری می نمایند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.