کشاورزی دانش بنیان، تضمین کننده امنیت غذایی پایدار است
۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۸:۴۰
شناسه : 304283
5
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: مولفه دانش باید در کنار سایر مولفه های تولید از جمله آب، خاک و نهاده های کشاورزی، بعنوان یکی از عوامل مهم تولید محصولات کشاورزی مورد توجه کشاورزان و کارشناسان قرار گیرد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، علی دیانتی در همایش صنعت و کشاورزی با هدف معرفی دستگاه های ضدسرمازدگی باغات در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور میاندوآب با اشاره به فعالیتهای شاخص و پتانسیل های بخش کشاورزی شهرستان، گفت: رسالت اصلی جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی و پیش زمینه امنیت غذایی نیز «امنیت اکولوژیکی و زیست محیطی» است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه آب و خاک جزو منابع اولیه و لاینفک تولید محصولات کشاورزی اند، افزود: از آنجایی که منابع تولید محدود هستند؛ اگر بخواهیم در تولید محصولات کشاورزی به پایداری دست یابیم و در تأمین امنیت غذایی موفق عمل کنیم، باید در کنار برآورده نمودن نیازهای غذایی جامعه کنونی، با نگاه حفاظتی به منابع تولید، امانتدار خوبی برای نسل های آینده بوده و با جلوگیری از استفاده غیر اصولی و بی رویه از آب و خاک، در نگهداری و حفاظت از این منابع با ارزش کوشا باشیم.

وی با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از توسعه شرکت های دانش بنیان، اظهار کرد: برای بهبود و افزایش بهره وری بخش کشاورزی، گذر از کشاورزی منبع محور به کشاورزی دانش محور ضروری است.

دیانتی تصریح کرد: مولفه دانش باید در کنار سایر مولفه های تولید از جمله آب، خاک و نهاده های کشاورزی، بعنوان یکی از عوامل مهم تولید محصولات کشاورزی مورد توجه کشاورزان و کارشناسان قرار گیرد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: همانطور که برای خرید نهاده های کشاورزی هزینه پرداخت می شود برای کسب مولفه دانش نیز هزینه پرداخت شود و مطمئناً هزینه پرداختی آنها از طریق افزایش عملکرد و دریافت سود بیشتر، جبران خواهد شد.

وی با بیان اینکه جهش تولید در دیمزارها، توسعه کشاورزی قراردادی و تغییر الگوی کشت از برنامه های اولویت دار جهاد کشاورزی در راستای ارتقاء بهره وری است، اظهار کرد: از کشاورزان درخواست داریم‌ با رعایت الگوی کشت مناسب با اقلیم منطقه در پایداری تولید سهیم باشند.

دیانتی با تاکید بر اینکه جهت مقابله با حوادث غیر مترقبه بویژه سرمازدگی بهره گیری از دانش فنی و تکنولوژی روز ضروری است، تصریح کرد: استفاده از دستگاه ضد سرمازدگی جهت پیشگیری از سرمازدگی باغات و محصولات کشاورزی و حفظ و حراست از آنها یک راهکار اصولی و بهینه بوده و استفاده از این دستگاه نه تنها باغات را از سرمازدگی محافظت می کند؛ بلکه به رشد، رنگ دهی و طراوت طبیعی محصولات باغی کمک می کند و موجب افزایش عملکرد و درآمد باغداران منطقه می شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.