کرونا در کمین عادی انگاری مردم/ کاهش حساسیت ها و کم توجهی به دستورالعمل های بهداشتی نگران‌کننده است
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۴۰
شناسه : 292795
5

 برای پیشگیری از بروز موج جدید کرونا و حفظ سلامت عزیزان خود لازم است تا از هرگونه ساده انگاری و عادی انگاری شرایط خودداری کرده و شهروندان همچنان دستورالعمل های بهداشتی را حفظ کنند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، نزدیک به یک سال است که میهمان ناخوانده و منحوسی به نام ویروس کرونا میهمان کشور ما شده و در کنار مبتلا کردن بیش از یک میلیون نفر، جان هزاران نفر از هموطنانمان را نیز گرفته است.

از ابتدای آذرماه محدودیت هایی بر اساس رنگ بندی و وضعیت کرونایی در بسیاری از شهرهای کشور به منظور مهار شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره این ویروس منحوس اعمال شد که در شهرستان میاندوآب نیز به دلیل قرارگرفتن در وضعیت قرمز کرونا، محدودیت های شدیدتری از جمله تعطیلی گروههای شغلی ۲، ۳ و ۴ و منع تردد از ساعت ۹ شب تا چهار صبح اعمال شد.

محدودیت های وضعیت قرمز  چند هفته ای در میاندوآب اعمال شد تا اینکه وضعیت از قرمز به نارنجی و از حدود یک ماه پیش به زرد تغییر یافت و محدودیت ها کمتر شد.

اما بعد از تغییر وضعیت شهرستان میاندوآب از قرمز به نارنجی و سپس زرد، وضعیت متفاوتی را در شهرستان میاندوآب شاهد هستیم به گونه ای که به نظر می آید برخی فکر می کنند کرونا تمام شده است.

این روزها علی رغم برودت شدید هوا، به وضوح می توان ترافیک در سطح شهر و شلوغی بازار را مشاهده کرد و این عادی انگاری بیماری کرونا بعد از اعمال محدودیت ها و تغییر از وضعیت قرمز به نانجی و زرد توسط مردم بسیار نگران کننده است.

اما برای پیشگیری از بروز موج جدید کرونا و حفظ سلامت عزیزان خود لازم است تا از هرگونه ساده انگاری و عادی انگاری شرایط خودداری کرده و شهروندان همچنان دستورالعمل های بهداشتی را حفظ کنند.

کاهش حساسیت ها و عدم توجه به دستورالعمل های بهداشتی نگران‌کننده است

در این زمینه فرماندار میاندوآب در گفت و گو با خبرنگاران با هشدار نسبت به عادی انگاری شرایط،‌ گفت: کاهش حساسیت‌ها و عدم توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این شهرستان شرایط نگران‌کننده ای را به وجود آورده است.

حسام شیرازه‌محبت با بیان اینکه میاندوآب در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، اظهار کرد: این شرایط شکننده امید است با همکاری مردم تثبیت پیدا کرده و شاهد کاهش ابتلاها وشمار بستری ها در این شهرستان باشیم.

وی افزود: انتظار داریم مردم از حضور در تجمع‌ها خودداری کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را همواره و در هر شرایطی به دقت رعایت کنند.

فرماندار میاندوآب‌ تصریح کرد: برای اینکه دوباره محدودیت‌های کرونایی اعمال نشود و بتوانیم این ویروس را کنترل کنیم مردم باید استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را در دستور کار قرار داده و آن را جدی بگیرند.

هشدار نسبت به عادی انگاری شرایط

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این زمینه با اشاره به اینکه میاندوآب هم اکنون در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد ، گفت: هرگونه عادی انگاری بیماری سبب تصاعد مجدد بیماری و بازگشت به حالت نامطلوب و پیک های بعدی می شود.

سهراب حیدری اظهار کرد: از عموم مردم و همشهریان عزیز خواهشمندیم همچنان با حفظ سنگر مبارزه با کرونا جهت پیشگیری از افزایش شیوع بیماری و برای حفظ سلامتی خود و عزیزانتان از هرگونه دورهمی، محافل و مهمانی ها تا پایان کرونا بپرهیزید و با تلاشگران سلامت در کنترل این بیماری همکاری نمایید.

از سوی دیگر متاسفانه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی به طرز مشهودی در سطح شهر کاهش یافته و عادی انگاری بیشتر شده که این موضوع یک زنگ خطر به شمار می رود.

قطعا بی توجهی به توصیه ها و پروتکل های بهداشتی سبب افزایش و شیوع هرچه بیشتر بیماری و خستگی کادر درمان شده و در نتیجه مشکلات بعدی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.