کرونا بدر به جای 13 بدر
۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
شناسه : 287672
7

وظیفه داریم تا به جای رفتن به طبیعت در خانه بمانیم و به جای 13 بدر، کرونا را از کشور بدر کنیم.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، امسال مردم کشور عزیزمان ایران، عید نوروز متفاوتی را تجربه کردند، عید نوروزی که نه از خریدهای مرسوم قبل از فرارسیدنش خبری بود و نه از دید و بازدیدهای نوروزی بعد از فرارسیدنش.

باعث و بانی همه این تفاوت ها، میهمان ناخوانده ای بود که ویروس و بیماری”کرونا” نام داشت و از اواخر بهمن ماه سال گذشته، خودش را نشان داد و تا به امروز هم میهمان کشور ما بوده است.

این میهمان ناخوانده و ویروس منحوس در مدتی که در کشور ما بود، سبب تعطیلی مدارس، دانشگاهها، نماز جمعه و جماعت ها، اصناف و… نیز شده است و  در ایام نوروز نیز  تغییراتی بوجود آورد تا همه چیز را تحت تاثیر قرار دهد و برای مقابله با آن طرحی به نام طرح فاصله گذاری اجتماعی به مرحله اجرا درآید.

امسال نیز 13 بدر و روز طبیعت از یک سو تحت تاثیر این ویروس منحوس قرار گرفته و از سوی دیگر طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز در حال اجراست تا مردم 13 بدر و روز طبیعت متفاوتی نسبت به سال های گذشته داشته باشند و روز طبیعت را نه در طبیعت بلکه در خانه ها بمانند تا امسال کرونا را به جای 13 بدر کنند.

اما هستند کسانی هم که متاسفانه به اهمیت مسئله مقابله با ویروس منحوس کرونا بی توجه بوده و خود و جامعه را با خطر مواجه می سازند، به توصیه ها توجه نداشته و آن را به شوخی می گیرند، مانند آنهایی که در ایام پایانی سال مشغول خرید بودند و امروز به کرونا مبتلا شده و در بستری بیماری افتاده اند.

برای پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا، از همه مردم درخواست شده تا 13 فروردین؛ روز طبیعت را در خانه بمانند و از هرگونه حضور در پارک‌ها، مراکز تفریحی و حاشیه شهرها که می‌تواند عامل جدی برای گسترش ابتلاء به کرونا شود خودداری نمایند.

در این زمینه نیز فرماندار میاندوآب در جلسه ستاد مقابله با کرونا از مسدود شدن تمامی ورودی ها در روز ۱۳ فروردین خبر داده و گفته است و از خروج خودرو به خارج از شهر خودداری خواهد شد.

مهدی قهرمانی با اشاره به اینکه در روز ۱۳بدر اقدامات کنترلی تشدید خواهد شد، اظهار کرد: وضعیت امروز نتیجه عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی و حضور بی دلیل در معابر و خیابان ها توسط برخی افراد است.

وی با بیان اینکه هرگونه تجمع در پارک ها و بوستان های شهر ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می شود، افزود: با کسی تعارف و شوخی نداریم و کسانی که به قانون تمکین نکنند، برخورد خواهد شد.

برای قطع چرخه شیوع کرونا و شکست آن، کارشناسان بهداشت تاکید بر رعایت بهداشت فردی و شستن دستها دارند و از سوی دیگر تاکید تمامی مسئولان در اقصی نقاط دنیا« ماندن در خانه» و عدم خروج از منزل است.

اکنون در این وادی و در حالی که تمامی ظرفیت کادر درمانی و بهداشتی و سایر دستگاه‌ها  برای پیشگیری، مقابله و درمان مبتلایان بوده و تأکید می‌گردد که ماندن در خانه بهترین حمایت و همراهی با کادر درمانی و پزشکی است که در خط مقدم مبارزه با این بیماری، خالصانه و ایثارگرانه تلاش می‌نمایند، ما نیز وظیفه داریم تا به جای رفتن به طبیعت در خانه بمانیم و به جای 13 بدر، کرونا را از کشور بدر کنیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.