کتابخانه علامه دهخدا میاندوآب 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
شناسه : 289684
3

خدیجه معصومی گفت: در حال حاضر کتابخانه علامه دهخدا میاندوآب، تنها کتابخانه در حال ساخت در سطح استان است که 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، خدیجه معصومی؛ مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، سه‌شنبه 21 مردادماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در حال حاضر، کتابخانه علامه دهخدا میاندوآب تنها کتابخانه در حال ساخت در سطح استان است که 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی تنها مراکز فرهنگی هستند که به همه اقشار جامعه خدمات ارائه می‌دهند، درحالی‌که سایر مراکز فرهنگی مخاطب عمومی نداشته و تنها به قشر محدودی خدمات می‌دهند.

معصومی در ادامه سخنان خود گفت: برگزاری مسابقه خلاصه‌نویسی، راه‌اندازی شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای، راه‌اندازی پویش هر خانه یک کتابخانه، برگزاری جشنواره رضوی با شرکت بیش از 26 هزار نفر، ارسال اقلام فرهنگی و بهداشتی به مناطق زلزله‌زده قطور و اهدای کتاب به پرسنل بیمارستان طالقانی ازجمله اقدامات نهاد در این برهه خاص و شیوع اپیدمی کرونا است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی ادامه داد: مهم‌ترین خلاء در رابطه با این نهاد، عدم آشنایی مردم با نهاد کتابخانه‌های عمومی بوده، بنابراین اولویت نخست نهاد کتابخانه‌های عمومی، شناساندن این نهاد به مردم و مسئولان است.

این مسئول با اشاره به این‌که تعداد کتاب، کتابخانه‌های تحت مدیریت نهاد استان یک میلیون و 500 هزار نسخه است، بیان کرد: طبق میانگین استاندارد، باید به‌ازای هر نفر 2,5 جلد کتاب در کتابخانه‌ها وجود داشته باشد که در آذربایجان‌غربی به‌ازای هر 44 نفر 100 جلد کتاب وجود دارد.

وی افزود: در سطح استان 71 باب کتابخانه عمومی زیرنظر نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی بوده و 24 باب کتابخانه از نوع مشارکتی و مستقل هستند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره به آغاز نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» گفت: امید است این جشنواره با مشارکت فعالان رسانه‌ای و هم‌افزایی با آن‌ها، موجب افزایش سرانه مطالعه در استان شود.

منبع: ایبنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.