کتابخانه علامه دهخدا میاندوآب ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد/ ۶۷ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی هستند
۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۵۵
شناسه : 295064
11
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: کتابخانه در دست احداث علامه دهخدا میاندوآب، هم اکنون از ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
پ
پ

به گزارش زرین‌خبر، خدیجه معصومی در نشست خبری با خبرنگاران در میاندوآب، گفت: کتابخانه علامه دهخدا میاندوآب که از سال ۹۸ در حال ساخت است، هم اکنون از ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم تا این پروژه تا هفته کتاب امسال به اتمام برسد، افزود: تاکنون حدود ۲۹ میلیارد ریال برای احداث این پروژه تزریق شده و برای اتمام آن ۴۵ میلیارد ریال دیگر نیز مورد نیاز است.

معصومی در ادامه به فعالیت های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: رویکرد ما در ایام شیوع کرونا، رویکرد فرهنگی، ترویجی بوده به دور از فعالیت های تجمعی بوده که در این راستا در طول سال گذشته بیش از ۱۸۶ برنامه فرهنگی، ترویجی از جمله جشنواره رضوی با مشارکت بیش از دو هزار نفر، نشست های کتابخوان ویژه کودکان، نقد و مشاوره کتاب، طرح “کتاب پیک” و… در میاندوآب اجرا شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طرح “کتاب پیک” برای نخستین بار در آذربایجان غربی اجرا شده است، تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح بیش از یک هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در ایام کرونا به مردم شهرستان امانت داده شده است.

معصومی در ادامه با اشاره به این‌که تعداد کتاب، کتابخانه‌های تحت مدیریت نهاد استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه است، اظهار کرد: طبق میانگین استاندارد، باید به‌ازای هر نفر ۲/۵ جلد کتاب در کتابخانه‌ها وجود داشته باشد که در آذربایجان‌غربی به‌ازای هر ۴۴ نفر ۱۰۰ جلد کتاب وجود دارد.

وی افزود: در سطح استان ۷۲ باب کتابخانه عمومی زیرنظر نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی بوده و ۲۴ باب کتابخانه از نوع مشارکتی و مستقل هستند که از این تعداد سهم میاندوآب هفت کتابخانه بوده که شش مورد آن شهری و یک مورد روستایی است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: در آذربایجان غربی ۶۷ هزار نفر عضو کتابخانه ها بوده و در شهرستان میاندوآب نیز شش هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.