کاهش ۴۰ درصدی مراجعات کرونایی به مراکز درمانی/ پنج میلیون و ۷۰۰ هزار دز واکسن کرونا در آذربایجان غربی تزریق شده است
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۱۲
شناسه : 299159
7
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: تاکنون بیش از پنج میلیون و 700 هزار دز انواع واکسن کرونا در سطح استان تزریق شده است.
پ
پ

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر در میاندوآب، اظهار  کرد: خوشبختانه روند نزولی در پیک ششم کرونا داریم ولی با توجه به اینکه دیرتر وارد پیک ششم شدیم، انتظار نیز این است که این روند نزولی نیز دیرتر از سایر استان ها باشد.

محمد امین ولی زاد با بیان اینکه ۹ شهر استان از لحاظ کرونایی در وضعیت قرمزو چهار شهر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند، افزود: حدود ۴۰ درصد در مراجعین سرپایی کاهش داریم.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند، گفت: فارغ از هر نوع رنگ بندی، رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای کنترل کرونا ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: تاکنون بیش از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار دز انواع واکسن کرونا در سطح استان تزریق شده است.

ولی زاد گفت: از لحاظ  جمعیت مخاطب، ۹۰ درصد دز اول، ۸۰ درصد دز دوم و ۳۰ درصد دز سوم، به لحاظ جمعیت کل استان، ۷۵ درصد دز اول، ۶۵ درصد دز دوم و ۲۸ درصد دز سوم و به لحاظ آماری جمعیت پنج سال به بالا نیز ۸۳ درصد دز اول، ۷۴ درصد دز دوم و ۳۰ درصد دز سوم واکسن خود را تزریق کرده اند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.