رعایت نکردن محدودیت ها، دهن کجی به قانون است/ طرح شهید سلیمانی برای قطع زنجیره ویروس کرونا در میاندوآب  اجرا می شود
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
شناسه : 291906
11

فرماندار میاندوآب با اشاره به اعمال جریمه یک میلیون تومانی برای ۶۳خودروی متخلف از محدودیت ها، تصریح کرد: کسی که محدودیت ها را‌ رعایت نمی کند در واقع به قانون کج دهنی می کند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، جلسه قرارگاه شهید سلیمانی و ستاد شهرستانی مبارزه با ویروس منحوس کرونا در فرمانداری شهرستان میاندوآب برگزار شد.

رعایت نکردن محدودیت ها، دهن کجی به قانون است

فرماندار میاندوآب در این جلسه با اشاره به ترور دانشمند هسته ای کشورمان، اظهار کرد: دشمنان نمی توانند با ترور دانشمندان ما جلوی پیشرفت ما را بگیرند‌.

حسام شیرازه محبت با اشاره به رعایت ۹۸ درصدی پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان در میاندوآب، افزود: قطع زنجیره کرونا نیازمند تلاش و همکاری همگانی است و در این راستا خوشبختانه با رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد کاهش بستری ها و فوتی ها هستیم.

وی با بیان اینکه قرارگاه شهید سلیمانی در سطح شهرستان تشکیل شده است، اظهار کرد: در این راستا طبق دستورالعمل تیم های حمایتی و مراقبتی تشکیل شده و در راستای فرهنگ سازی در محلات گام برمی داریم.

فرماندار میاندوآب با اشاره به اعمال جریمه یک میلیون تومانی برای ۶۳خودروی متخلف از محدودیت ها، تصریح کرد: کسی که محدودیت ها را‌ رعایت نمی کند در واقع به قانون کج دهنی می کند.

وی با تاکید بر نقش فرهنگ سازی و آموزش در پیشگیری از شیوع کرونا، اظهار کرد: با رعایت پروتکل و موازین بهداشتی و مراجعه به هنگام به بیمارستان ها و پرهیز از خوددرمانی می توان در کاهش شیوع بیماری کرونا تاثیرگذار بود.

طرح شهید سلیمانی برای قطع زنجیره ویروس کرونا در میاندوآب اجرا می شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب نیز  در این جلسه با اشاره به ترور دانشمند هسته ای شهید فخری زاده و تبریک و تسلیت شهادت ایشان، اظهار کرد: دشمنان نمی توانند با این ترورهای کور جلوی پیشرفت و توسعه ایران اسلامی را بگیرند.

سرهنگ پاسدار نورالدین پالهنگ با بیان اینکه این ترور کور نشانه ضعف و اضمحلال دشمنان در مقابل اقتدار، قدرت و عظمت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: دشمنان انقلاب بدانند هیچگاه با ترور دانشمندان این کشور نمی توانند جلوی پیشرفت ملت بزرگ ایران را بگیرند و راهی را که شهید فخری‎ز‎اده‎ها آغاز کرده‎اند، هرگز متوقف نخواهدشد و گروه‎های تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم بدانند که انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در میاندوآب، گفت: در راستای تفاهم نامه ای که بین سازمان بسیج و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی امضا شده است، این تفاهم نامه نیز بین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب و شبکه بهداشت و درمان میاندوآب امضا شد.

سرهنگ پاسدار نورالدین پالهنگ افزود: در راستای اجرای تفاهم نامه امضا شده که در قالب طرح شهید سلیمانی اجرا می شود، مجموعه بسیج و سپاه در کنار وزارت بهداشت و سایر ارگانهای ذی ربط از جمله هلال احمر و شهرداری و… در راستای آگاهی بخشی، بیماریابی، آموزش و قرنطینه و ارائه کمک های لازم به بیماران قدم برمی دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب با اشاره به اینکه تمام پایگاهها و حوزه های مقاومت بسیج در قالب این طرح، در جهت ارائه آموزش های لازم و مرتبط با کرونا در نقاط مختلف شهر اقدام می کنند، گفت: طرح شهید سلیمانی با محوریت پیشگیری و مهار ویروس کرونا و در راستای قطع زنجیره ویروس کرونا، کاهش تعداد بستری ها و فوتی ها و با همکاری سپاه وبسیج و شبکه بهداشت و درمان و فرمانداری ودستگاه متولی در شهرستان باجدیت اجرا می‌شود و قطعا اجرای این طرح نقش اساسی در پیشگیری از ویروس کرونا خواهد داشت.

پالهنگ با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم در راستای کمک به مجموعه کادر درمان و سلامت قدم برداریم، افزود: طرح شهید سلیمانی در اصل پیشگیری و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در بین افراد جامعه است که در آن همکاری بسیج محله محور است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب هم چنین اظهار کرد: چندین جلسه هماهنگی در راستای اجرای این طرح در سطح شهرستان، ناحیه و حوزه های مقاومت بسیج؛ تشکیل شده و حوزه ها و پایگاههای مقاومت از آمادگی برای اجرای این طرح برخوردارند.

وی افزود: این طرح بر اساس پیش بینی های انجام گرفته در سطح شهرستان در هشت نقطه با هدف فرهنگ سازی در محلات، آموزش و قرنطینه و کمک های حمایتی اجرا می شود.

کاهش ۲۰ درصدی بستری های کرونایی در میاندوآب

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: خوشبختانه بر اساس ارزیابی ها، ۹۵ درصد محدودیت های اعمال شده کرونایی در سطح شهرستان رعایت می شود.

سهراب حیدری با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی میزان بستری ها در چند روز گذشته، افزود: اگر محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی رعایت نشود، قطعا دوباره با افزایش میزان بستری ها مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه مراجعه بیماران با سن بالا به بیمارستان در اواخر بیماری کار را برای کادر درمان و خود بیمار مشکل می‌کند، اظهار کرد: ۷۷ درصد از مبتلایان به کرونا ساکن شهر و ۲۳ درصد نیز ساکن روستاها هستند.

حیدری هم چنین از اجرای طرح شهید سلیمانی با همکاری سپاه و بسیج در سطح شهرستان خبر داد، تصریح کرد: در این راستا نیز هماهنگی های لازم انجام گرفته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب  افزود:اهالی فهیم شهرستان میاندوآب با مشارکت ۹۵ درصدی در رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیتهای کرونایی رتبه دوم استانی را کسب کردند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.