کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در آذربایجان‌غربی
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶
شناسه : 315334
6
رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی خبر داد: رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با ورود سامانه بارشی در استان آذربایجان غربی دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده ۶ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی «حرف رک» در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوای استان اظهار کرد: باتوجه‌به ورود سامانه بارشی از روز سه‌شنبه در استان آذربایجان غربی استان با کاهش دما مواجه بوده و منطقه اثرگذاری سامانه بارشی در تمام نقاط آذربایجان غربی بوده و تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در مناطق کوهستانی فعالیت این سامانه بارشی همراه با وزش باد و کولاک برف خواهد بود و طی روز آینده هشدار سطح نارنجی صادر و احتمال خسارت بالا نیز پیش‌بینی می‌شود.

صابری گفت: اثرات این مخاطره لغزندگی، کاهش دید اخلال در ترددهای شهری و جاده‌ای به سبب بارش برف خواهد بود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: آمادگی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، اجتناب از سفرهای غیرضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده‌ای به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از مواردی است که باید توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به بارش برف‌وباران در استان آذربایجان غربی اظهار کرد: باتوجه‌به شروع بارش‌ها در استان آذربایجان غربی بیشترین بارش در ارومیه با ۳۳ میلی‌متر و پیرانشهر با ۱۹ میلی‌متر گزارش شده است.

صابری با اشاره به گرم‌ترین و سردترین شهر یادآور شد: شهرستان نقده با ۱۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر و چالدران منفی ۶ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

وی گفت: با ورود سامانه بارشی در استان آذربایجان غربی دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده ۶ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.
رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در این مدت، بیشترین ارتفاع برف در ارومیه هفت سانتیمتر و در سلماس چهار سانتی‌متر به ثبت رسید.

خاطرنشان می‌شود اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد روز چهارشنبه باتوجه‌به بارش برف و برودت هوا، فعالیت مدارس نوبت صبح در برخی شهرستان‌ها از جمله ماکو، شوط، پلدشت و چالدران غیرحضوری است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.