کاهش پرداختی 12 میلیاردی از جیب مردم/ زایمان سزارین به زیر 30 درصد رسید
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
شناسه : 261076
15

مدیرشبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: با اجرای طرح تحول سلامت، میزان سزارین در این شهرستان که 45 درصد بود اکنون  به کمتر از 30 درصد رسیده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، سهراب حیدری امروز در نشست خبری با خبرنگاران در میاندوآب با ارائه گزارشی از برنامه های انجام گرفته در هفته سلامت امسال، اظهار کرد: هفته سلامت امسال با شعار “زندگی سالم با نشاط و امید” بود تا در این هفته برنامه ها با محوریت اینکه زندکی سالم همراه با امیدواری داشته باشیم انجام و در راستای این شعار نیز آگاهسازی به مردم انجام گرفت.

مدیرشبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه این هفته فرصتی برای شناساندن اقدامات در زمینه سلامت از جمله طرح تحول نظام سلامت بود، افزود: سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه، کارناوال خودرویی، ویزیت رایگان در روستاهای محروم، برگزاری نشست در ادارات و سازمان ها در حوزه تحکیم بنیان خانواده، کوه پیمایی، تبدیل مرکز درمانی بخش باروق به شبانه و مرکز فوریت های پزشکی باروق از جمله این برنامه ها بود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت، کاهش پرداختی از جیب مردم را شاهد بوده و افزایش رضایتمندی مردم را شاهد هستیم، گفت: بیشترین رضایتمندی در این طرح مربوط به کاهش پرداختی از جیب مردم است که مردم این را احساس می کنند.

حیدری تصریح کرد: در این راستا در سه سال گذشته در دو بیمارستان عباسی و حضرت فاطمه زهرا(س) میاندوآب، 120 میلیاردریال کاهش پرداختی از جیب مردم بوده است که 53 میلیارد ریال آن میلیارد ریال آن مربوط به بیمارستان عباسی و 62 میلیاردریال آن مربوط به بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) بوده است.

مدیرشبکه بهداشت و درمان میاندوآب به حذف زیرمیزی بگیری پزشکان با اجرای طرح تحول سلامت اشاره و اظهار کرد: استقبال پزشکان از همکاری در اجرای طرح تحول سلامت از دیگر آثار این طرح است.

وی به اجرای طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: هم اکنون تمامی مراکز بهداشتی و درمانی روستایی پزشک خانواده به صورت بیتوته فعالیت دارند و بر حسب جمعیت تحت پوشش مرکز، یک یا دو نفر به صورت بیتوته مستقر می شوند.

حیدری ترویج زایمان طبیعی را از دیگر اقدامات نظام سلامت عنوان کرد و افزود: باید فرزند آوری را تشویق کنیم و در این راستا طرح تحول نظام سلامت، ترویج زایمان طبیعی را در دستور کار قرار داد و اکنون تمامی زایمان ها طبیعی رایگان هستند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان میاندوآب با اشاره به اینکه در این شهرستان نزدیک به 10 میلیارد ریال در راستای ترویج زایمان طبیعی هزینه شده است، تصریح کرد: پیش از اجرای طرح میزان سزارین 45 درصد بود که اکنون  به کمتر از 30 درصد رسیده است.

وی طرح ماندگاری و مقیمی پزشکان را دیگر طرح ها عنوان و اظهار کرد: در اجرای این طرح برای حضور پزشک در مناطق محروم نزدیک به 20 میلیارد ریال در سه سال گذشته هزینه شده و در طرح مقیمی نیز پزشکان اضافه  پول دریافت کرده و در بیمارستان ها می مانند.

حیدری به اتمام بال دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و افزود: تا پایان خرداد این طرح به اتمام می رسد که با افتتاح آن 100 تخت به تخت های بیمارستانی اضافه شده و در کنار آن 11 اتاق زایمان خصوصی (L.D.R) به این بیمارستان افزوده می شود.

مدیرشبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: احداث کلینیک تخصصی شهرستان با اعتبار 40 میلیارد ریالی در زمینی به مساحت یک هزار و 800 مترمربع و کلینیک بیماران سرطانی نیز در زمینی به مساحت 700 مترمربع از دیگر اقداماتی است که خرداد ماه آماده افتتاح می شوند..

وی به اقدامات خیرین سلامت نیز اشاره و اظهار کرد:  احداث آی سی یو بیمارستان عباسی با کمک خیرین، احداث ساختمان مرکز مشاوره بیماری های رفتاری، احداث سردرب ورودی و سردخانه بیمارستان عباسی و آسفالت محوطه از جمله پروژه هایی است که توسط خیرین در این شهرستان ساخته شده است.

حیدری با اشاره به احداث 20 باب خانه بهداشت در سال گذشته، تصریح کرد: امسال نیز چهار باب مرکز بهداشت در حال اجراست  و در کنار آن پروژه های عمرانی دیگر نیز در روستاهای چالخاماز،سرچنار، قره ورن در دست مطالعه است، و همچنین ایجاد ساختمان MRI و CT Scan در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) که تا اسفند سال جاری ساخت آنها تمام و به حول و قوه الهی به بهره برداری می رسند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان میاندوآب به احداث بیمارستان 160 تخت خوابی جایگزین بیمارستان عباسی اشاره کرد و گفت: بیمارستان عباسی بیش از 50 سال عمر دارد که با اقدامات انجام گرفته بیمارستان 160 تخت خوابی جایگزین این بیمارستان می شود.

وی با اشاره به اینکه با احداث بیمارستان 160 تخت خوابی و افتتاح بال دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س)، میانگین تخت های بیمارستانی به نرم کشوری می رسد، اظهار کرد: میاندوآب قطب درمان جنوب آذربایجان غربی است و انتظار داریم تا فضاهای آموزشی ودرمانی را گسترش دهیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.