کاهش نگران کننده استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی/ زنگ خطر شیوع مجدد کرونا به صدا درآمد 
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۴۵
شناسه : 290427
3

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: متاسفانه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی به طرز مشهودی در سطح شهر کاهش یافته و عادی انگاری بیشتر شده که این موضوع یک زنگ خطر به شمار می رود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، سهراب حیدری صبح امروز در جلسه شهرستانی ستاد مقابله با کرونا با هشدار جدی نسبت به روند صعودی این بیماری در میاندوآب و با بیان اینکه وضعیت فوق العاده نگران کننده و حساسی داریم، گفت: متاسفانه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی به طرز مشهودی در سطح شهر کاهش یافته و عادی انگاری بیشتر شده که این موضوع یک زنگ خطر به شمار می رود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب اظهار کرد: بی توجهی به توصیه ها و پروتکل های بهداشتی سبب افزایش و شیوع هرچه بیشتر بیماری و خستگی کادر درمان شده و در نتیجه مشکلات بعدی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار ۷۸ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در میاندوآب ساکن شهر و ۲۲ درصد ساکن روستاها هستند، افزود: گروه سنی ۱۵ تا ۵۴ ساله با ۷۳ درصد بیشترین درصد مبتلایان به کرونا در شهرستان هستند.

حیدری با بدحال توصیف کردن وضعیت مبتلایان اخیر به کرونا، تصریح کرد: متاسفانه اکثریت مبتلایان اخیر به کرونا ویروس علائم بالینی بدی داشته و در کل بد حال هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه متاسفانه از اعضای خانواده ای یک یا دو نفر فوتی داریم، اظهار کرد:با ادامه این روند و شروع فصل سرما و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و ویروس آنفلوآنزا مشکل دو چندان خواهد بود

وی با تاکید بر اینکه باید دستورالعمل های بهداشتی به صورت دقیق در مدارس اجرا شود، گفت: موارد اصلی پنج گانه رعایت موازین بهداشتی و پروتکل های بهداشتی در مدارس شامل استفاده تمامی دانش آموزان و پرسنل از ماسک، عدم برگزاری مراسم صبحگاه در مدارس، جلوگیری از ازدحام در ورود و خروج دانش آموزان، دفع پسماند به صورت 100درصد بهداشتی و ایمن، جلوگیری از ازدحام دانش آموزان در زنگ تفریح ‌‌و کلاس ها باید رعایت شوند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.