کارگروه‌های تخصصی فضای مجازی فعال شوند/ لزوم تولید محتوا و ایده‌پردازی در فضای مجازی توسط اساتید و نخبگان/ صداوسیما به حوزه آموزش فضای مجازی ورود کند
۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
شناسه : 284681
8

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به اهمیت فضای مجازی در جامعه امروزی، گفت: برای حضور موثر در این فضا باید تولید محتوا و ایده‌پردازی توسط اساتید و نخبگان جدی گرفته شود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی روز چهارشنبه به ریاست نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و با حضور مدیران و فرماندهان ارشد استانی برگزار شد.

بر اساس آنچه از خبر منتشر شده توسط دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برمی‌آید، موضوع این جلسه از شورای فرهنگ عمومی مرتبط با فضای مجازی و بررسی آسیب‌ها و راهکارهای این حوزه بوده است.

هرچند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی به عنوان دبیرخانه این شورا از دعوت رسانه‌ها امتناع کرده و جلسات شورای فرهنگ عمومی استان بدون حضور رسانه‌ها غیر از ۲ خبرگزاری زیرمجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، اما خبر منتشر شده توسط روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه تنها خبر مستند و قابل ارجاع است که متن آن بدون دخل و تصرف در ادامه می‌آید.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، ضمن بیان اهمیت موضوع جلسات مطروحه به حساسیت موضوع شبکه ملی اطلاعات برای ساماندهی فضای مجازی تأکید کرده و گفت : ایجاد شبکه ملی اطلاعات یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است که نیازمند توجه ملی به این موضوع است بنابراین می‌توانیم از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی استان به‌صورت مصوبه این موضوع را از مقامات ارشد کشوری و اجرایی مطالبه کنیم.

وی، به ضرورت اهمیت دادن نمایندگان مجلس در این زمینه تأکید کرده و خاطر نشان کرد : نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصویب و اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات بسیار مهم و تأثیر گذار خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در ادامه سخنان خود به ضرورت فعال شدن کارگروه‌های تخصصی در زمینه فضای مجازی تأکید کرده و گفت : از متولیان و اعضای محترم کارگروه های فضای مجازی میخواهیم تا جلسات را مهم تلقی کرده و با نگاه جدی و فعال در تصمیم گیری ها و بیان راهکارها عمل کنند تا بتوانیم با عملیاتی کردن این راهکارها گام های مهمی را در راستای فضای مجازی و فرهنگ عمومی برداریم.

ریاست شورای فرهنگ عمومی استان به اهمیت حضور نخبگان و متدینین در فضای مجازی تأکید کرده و گفت : در دنیای امروزی ارتباطات و اینترنت بعنوان اصلی ترین و اساسی ترین نیازهای بشر مطرح شده است و در این راستا برای جلوگیری از ترویج محتوای نامناسب نیاز به تولید محتواهای ارزشی و ترویج آن ها بیش از پیش ضروری بنظر می رسد فلذا باید از عموم مردم بویژه متدینین که میتوانند در این فضا تولید محتوا کرده و اثرگذار باشند دعوت کنیم تا در این حوزه حضور فعالانه داشته باشند تا جبهه حق و انقلاب بتواند آرمان ها و ارزش های خود را بخوبی  در این فضا ترویج دهد.

وی به نقش اساتید دانشگاهی و نخبگان علمی و فرهنگی در این زمینه تأکید کرده و گفت : باید همه اساتید و نخبگان استانی در کنار تدریس و پژوهش مدت زمان خاصی را برای پرداختن به موضوعات فضای مجازی و تولید محتوا و ایده پردازی اختصاص دهند و این کار را برای خود فریضه بدانند.

سید مهدی قریشی در ادامه سخنان خود از همه مسئولین ادارات دولتی و سازمان ها خواست تا با برنامه ریزی دقیق و مدون از امکانات اداری موجود که برای انعکاس فعالیت های کاری بکار گرفته میشوند در راستای مدیریت و نقش آفرینی در فضای مجازی استفاده کنند و با تشکیل جبهه متحد و فعال از تمامی ظرفیت های موجود کمال بهره برداری را داشته باشند.

وی با انتقاد از جزیره ای عمل کردن  در زمینه فضای مجازی  گفت : اتحاد و اتفاق و استفاده از ظرفیت های موجود در یک مسیر واحد تحت مدیریت متمرکز میتواند باعث اقدامات تأثیرگذار در استان شود که امیدواریم هر چه سریعتر برنامه ریزی های لازم در این زمینه صورت پذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان در قسمت پایانی بیانات خود به نقش مهم صدا و سیما در آموزش عمومی مردم اشاره کرده و گفت : از صدا و سیمای مرکز استان میخواهیم که با برنامه ریزی مناسب زمینه آموزش عمومی مردم نسبت به فعالیت مفید و درست در فضای مجازی را در دستور کار خود قرار داده تا مردم استان با آشنایی کامل در این زمینه فعالیت های ارزشی و دینی خود را در این حوزه افزایش دهند.

امام جمعه ارومیه ضمن تسلیت ایام رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام رضا علیه السلام به برگزاری مراسم قرائت زیارت ازبعید و پیاده روی زائرین به سمت حرم امام رضا علیه السلام تأکید کرده و گفت : امیدواریم این مراسمات بصورت گسترده و با شکوه با همت همه مسئولین و مردم در استان برگزار شود تا بتوانیم وظایف خود را در مقابل پیامبر گرامی اسلام و ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام بخوبی انجام دهیم.

در ابتدای این جلسه اعضای محترم شورا به بیان نکته نظرات خود در زمینه بهبود شرایط فضای مجازی پرداخته  و گزارش مختصری در زمینه اقدامات انجام شده در خصوص کارگروه های فضای مجازی استان ارائه گردید.

منبع:اروم نیوز

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.