حال آسفالت معابر میاندوآب خوب نیست/ فعالیت کارخانه آسفالت، معطل حل مشکلات
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
شناسه : 288721
9

اگرچه حدود 16 ماه قبل کارخانه آسفالت شهرداری میاندوآب افتتاح شد ولی به گفته رئیس شورای شهر هنوز مشکلات آن حل نشده و عایدی برای شهر نداشته است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر،  آسفالت یکی از مشکلات اساسی معابر میاندوآب بوده و مردم این شهر همواره از آسفالت نامناسبت معابر شهری و کوچه ها گله مند بوده اند.

در این راستا بود که در زمان مسئولیت شهردار اسبق میاندوآب(عبداللهی) در دوره چهارم شورای شهر، نهضت آسفالت در میاندوآب راه افتاد و اکثر معابر و کوچه های این شهر بعد از سال ها رنگ آسفالت به خود دید و نونوار شد و رضایت مردمی را نیز کسب کرد.

هم چنین در زمان مسئولیت شهردار اسبق و شورای چهارم شهر، بحث خرید کارخانه آسفالت نیز مطرح شد که عملا بعد از استعفای شهردار وقت و بی شهردار شدن میاندوآب خبری از آن نشد تا اینکه شورای پنجم شهر فعالیت خود را آغاز کردند.

در ابتدای این دوره نیز  باز هم موضوع کارخانه آسفالت مطرح شد و اعضای شورای شهر و شهردار صحبت از حل شدن مشکل آسفالت این شهر برای همیشه با راه اندازی این کارخانه می کردند.

روزها گذشت و در بهمن ماه 97 کارخانه 120 تنی(در ساعت) آسفالت شهرداری میاندوآب با حضور مسئولان در زمینی به مساحت 88 هزار و 300 مترمربع احداث و با اعتباری بالغ  40 میلیارد ریال به گفته شهردار  و رئیس وقت شورای شهر میاندوآب افتتاح شد.

قیر تنها مشکل راه اندازی کارخانه آسفالت نیست

در زمان افتتاح کارخانه مسئولان امر که از درآمدزدایی پایدار و صرف درآمد حاصل از این کارخانه نیز برای عمران و آبادانی شهر صحبت می کردند ولی اکنون که بیش از 16 ماه از برگزاری آئین افتتاح کارخانه آسفالت شهرداری میاندوآب می گذرد و در حالی که در ماههای گذشته شاهد گلایه شهروندان از وضعیت آسفالت در برخی نقاط شهر بودیم، نه تنها خبری از به راه افتادن کارخانه آسفالت نیست بلکه فخرالدین آذریان رئیس شورای شهر میاندوآب از مشکلات و دلایل دیگری نیز برای عدم فعالیت کارخانه آسفالت میاندوآب در جلسه این شورا گفت و اظهار کرد: مشکل زمین کارخانه آسفالت هم حل نشده و از طرف دیگر گازکشی نیز نشده است و قیر تنها مشکل راه اندازی کارخانه آسفالت نیست.

فارغ از این سوال که چرا مشکلات کارخانه آسفالت که رئیس شورای شهر عنوان کرده هنوز و یا اصلا قبل از افتتاح حل نشده است، باید گفت وقتی کارخانه آسفالتی افتتاح می شود و در این راستا نیز به مردم وعده آسفالت و یا حل همیشگی مشکل آسفالت معابر شهری داده می شود، نباید وضعیت معابر شهری میاندوآب در برخی مناطق به صورت فعلی باشد.

اگرچه در طول دوره مسئولیت شورای پنجم شهر و شهردار سابق و سرپرست شهرداری نیز در برخی مناطق عملیات آسفالت ریزی انجام گرفته و اخیرا نیز از لکه گیری معابر شنیده ایم ولی وقتی از کارخانه آسفالت به عنوان یک عملکرد یاد می شود باید خروجی نیز داشته باشد که متاسفانه اینگونه نبوده و رئیس شورای شهر نیز به دلایل آن اشاره کرده است و باید گفت که این وضعیت آسفالت در برخی نقاط شهری شایسته مردم و شهری مثل میاندوآب نیست.

کوتاه سخن اینکه کیفیت معابر شهری یکی از عوامل موثر در کیفیت زندگی شهروندان و همچنین یکی از شاخص های رضایت از عملکرد شهرداری ها محسوب می شود و  امیدواریم که شهردار جدید میاندوآب و شورای دور پنجم به این موضوع توجه کرده و مدیران شهری در کوتاه ترین زمان ممکن به فکر حل این معضل باشند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.