چه کسی به تکدی‌گری، سد معبر و سگ‌های ولگرد رسیدگی می‌کند؟
۰۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
شناسه : 309242
2
انتقاد شدید امام‌جمعه میاندوآب از مسئولان شهری/ امام‌جمعه میاندوآب گفت: متأسفانه به‌خاطر کم‌کاری و کم‌توجهی‌ها، برخی معضلات در شهر به چشم می‌خورد که جای تأسف دارد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به هفته بازخوانی و افشاری حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: حقوق بشر آمریکایی یک دروغ بزرگ است.

امام‌جمعه میاندوآب افزود: دوگانگی و نفاق آمریکا در بحث حقوق بشر دنیا را به حیرت واداشته است که از طرف از حقوق بشر صحبت می‌کند و از طرف دیگر هواپیمای مسافربری را ساقط می‌کند و یا زنان و کودکان را به خاک و خون می‌کشد.

وی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه با بیان اینکه علم بدون ایمان و بصیرت، نتیجه‌اش تولید بمب اتم برای کشتار مردمان بیگانه و یا ساخت قرص‌های روان‌گردان برای بدبخت کردن مردم است، گفت: عقل، ایمان و عاقبت‌به‌خیری در سایه بصیرت یعنی تشخیص تکلیف و عمل به‌موقع و به جا است.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه انسان باید وظیفه‌شناس باشد، تصریح کرد: باید بدانیم که وظیفه ما در قبال انقلاب، نظام و ولایت و خون شهدا چیست و به آن نیز عمل کنیم.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه نشانه انقلابی بودن این است که حرف رهبری روی زمین نماند، اظهار کرد: تا چه اندازه توانسته‌ایم به وظیفه خود عمل کنیم؟ تا چه اندازه منویات رهبری را عملی کرده‌ایم؟ و لذا همه ما سهیم هستیم و نباید حرف رهبری روی زمین بماند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال بر امر تولید تأکید داشته‌اند، گفت: اکنون که مقام معظم رهبری بر امر تولید تأکید دارند باید علاوه بر موضع‌گیری به وظیفه خود عمل کرده و به‌جای اینکه به جان هم بیفتیم و در شهر کارخانه احداث کنیم و این نشانه انقلابی بودن است که منویات رهبری عملی شود.

حسن‌زاده در ادامه به دهه امامت و ولایت و عید غدیر اشاره و تصریح کرد: در مورد غدیر، احادیث و روایات فراوانی وجود دارد و لذا گرامیداشت دهه ولایت و امامت و غدیر خم باید دغدغه همگانی باشد و همه در این راستا به وظیفه خود به نحو احسن عمل کنند.

امام‌جمعه میاندوآب اظهار کرد: اطعام غدیر یکی از سنت‌های علوی و روش‌های امیرالمؤمنین (ع) بوده و همه مؤمنان می‌توانند در آن سهیم شوند.

وی در ادامه به برخی از مسائل و مشکلات شهری و شهرداری اشاره کرد و گفت: متأسفانه به‌خاطر کم‌کاری و کم‌توجهی‌ها، میاندوآب به شهر گداپروری تبدیل شده و این معضل در ورودی‌ها و میادین شهر به چشم می‌خورد که جای تأسف دارد.

حسن‌زاده با بیان اینکه از این وضعیت خجالت‌زده هستیم، اظهار کرد: در این راستا ادارات و دستگاه‌های مسئول باید به وظیفه خود عمل کرده و این معضل را جمع کنند.

امام‌جمعه میاندوآب به معضل سگ‌های ولگرد نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه سگ‌های ولگرد نیز به‌صورت گله‌ای در میاندوآب جولان می‌دهند و در کنار آسفالت و نظافت و غیره این نیز جای تأسف دارد.

وی با بیان اینکه مردم از سد معبر نیز ناراضی هستند، اظهار کرد: برای حل معضل سد معبر باید کار کارشناسی شده انجام داد نه اینکه با جابه‌جایی از این مکان به مکان دیگر به دنبال حل صورت‌مسئله بود.

حسن‌زاده تصریح کرد: هم باید به فکر دست‌فروشان بود و هم به فکر مغازه‌داران و مردم و لذا باید کار کارشناسی در این زمینه انجام داد.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه باید این مسائل را مطالبه کرد و از مسئولان پیگیر بود، اظهار کرد: متأسفانه وضعیت شهری که شهردار نداشته باشد بهتر از این نمی‌تواند باشد.

وی به سودجویی دلالان و واسطه‌ها در بحث کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه سود کشاورزان به جیب دلالان و واسطه‌ها می‌رود و در این زمینه نیز لازم است مسئولان جهاد کشاورزی و سایر مسئولان مربوطه پیگیر موضوع بوده و مراقبت کنند تا سود زحمت کشاورزان به جیب دلالان نرود.

حسن‌زاده به اجرای طرح تشدید ارتقای امنیت اجتماعی توسط پلیس نیز اشاره کرد و افزود: مردم می‌توانند مسائل و مشکلات در راستای اجرای این طرح را با پلیس در میان بگذارند تا به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.