چهارشنبه سوری”آری”، چهارشنبه سوزی”نه”/ هشدار رئیس پلیس میاندوآب به خاطیان نظم و امنیت
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۹:۳۰
شناسه : 272795
1

متاسفانه امروزه برخی از افراد، برهم زدن آسایش و امنیت مردم و ایجاد رعب و وحشت را با شادی و وتفریح اشتباه گرفته و دست به هر اقدامی ناهنجاری در شب چهارشنبه سوری دست می زنند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، باردیگر روزها گذشت و تقویم ورق خورد تا به آخرین شب چهارشنبه سال یا همان چهارشنبه سوری رسیدیم.

چهارشنبه سوری، آئینی سنتی و رسمی کهن و دیرین است که در گذشته متفاوت از امروز بود و رسم بر این بود که مردم با غروب آفتاب ، زن و مرد و پیر و جوان  دور هم جمع شده و با انباشتن هیزم ها بر روی یکدیگر، آتشی روشن کرده و از روی آن پریده و این شب را جشن بگیرند و به گفته بزرگترها رسم بر این بود که از بزرگ تا کوچک هر کدام سه بار از روی آتش بپرند، تا ضعف و درد و رنج و غم و محنت را از خود بزدایند.

هر چند روشن کردن آتش و پریدن از روی آن را امروزه نیز شاهد هستیم ولی امروزه در کنار روشن کردن آتش برخی از لوازم آتش بازی نیز به آن اضافه شده که متاسفانه اصالت این رسم دیرین را از بین برده و بیشتر از آنکه به زیبایی آن بیفزاید، سبب تبدیل شده آن به معضل اجتماعی شده و در واقع چهارشنبه سوری به شب دلهره تبدیل شده و وقوع حوادث ناگوار در آن بر اثر سهل انگاری و عدم رعایت و توجه به هشدارها، یک معضل اجتماعی است که تنها و تنها خود مردم می توانند آن را حل کنند.

متاسفانه امروزه برخی از افراد، برهم زدن آسایش و امنیت مردم و ایجاد رعب و وحشت را با شادی و وتفریح اشتباه گرفته و دست به هر اقدامی ناهنجاری در این شب می زنند و چه بسا در سال های گذشته در برخی از شهرها عابران و حتی افرادی که پشت پنجره خانه‌شان نظاره‌گر این شادی های دروغین بوده‌اند، دچار حادثه شده و برای همیشه در زندگی خود از نعمت یکی از اعضای بدن محروم شدند.

در واقع شب چهارشنبه آخر سال که می شود صدای ترقه‌ها و نارنجک‌ها در شهر می‌پیچد، به هر گوشه ای از شهر که نگاه می کنی شهر به مثابه میدانی جنگی شده است که نه از توپ در آن خبری است و نه تانکی.

خاطیان چهارشنبه سوری، تا پایان نوروز میهمان پلیس

در همین راستا فرمانده انتظامی میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به تمهیدات این فرماندهی برای چهارشنبه آخر سال، گفت: نیروی انتظامی مانند همه سال های گذشته، هوشیارانه در کنار مردم بوده و برای برقراری نظم و امنیت تلاش می کند.

سرهنگ حسن شیخ نژاد با بیان اینکه پلیس به هیچ وجه مخالف شادی مردم نیست، اظهار کرد: پلیس در راستای صیانت از حقوق مردم، با هرگونه اوباشگری، رفتارهای هنجارشکنانه، راهبندان، سد معبر، اخلال در نظم و امنیت عمومی و هرگونه اعمال خارج از عرف و قانون برخورد می نماید.

وی افزود: در همین زمینه، خودروهایی که با حرکات مخاطره آمیز، آسایش و آرامش شهروندان را سلب کنند، تا پایان تعطیلات نوروز توقیف و در پارکینگ نگهداری خواهند شد.

فرمانده انتظامی میاندوآب تصریح کرد: آن عده از افرادی هم که در شب چهارشنبه آخر سال اقدام به سلب آسایش عمومی و بر هم زدن نظم و امنیت عمومی کنند، تا پایان تعطیلات نوروزی و 14 فروردین 97 در بازداشت خواهند بود .

شیخ نژاد افزود: ما مخالف شادی و جشن مردم نیستیم بلکه پلیس خود را شادی شریک مردم می داند ولی خطوط قرمزی داریم که باید رعایت شود و با هرگونه اقدامی که سبب ایجاد ناامنی و آزرده خاطر شدن مردم شود، برخورد قاطع می کند.

وی با توصیه به خانواده ها برای مراقبت از فرزندان خود، اظهار کرد: خانواده ها باید توجه داشته باشند که به هیچ وجه از مواد محترقه توسط فرزندانشان استفاده نشود و امیدواریم تا شاهد وقوع چنین حوادثی برای شهروندان نباشیم.

فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: از شهروندان درخواست داریم تا در صورت اطلاع از خرید و فروش و توزیع مواد آتش زا مراتب را به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.