پیگیر صدور حکم شهردار منتخب هستیم/ تاخیر در انتخاب شهردار از ناحیه شورای پنجم نیست/ در مقابل قانون و نتیجه مطیع هستیم
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۹:۰۱
شناسه : 267050
3

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب گفت: بررسی هایی انجام گرفته و آنطور که ما مطلع هستیم و دنبال می کنیم تا در اولین فرصت حکم شهرداری صادر شود.

پ
پ

فخرالدین آذریان در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر در تشریح آخرین وضعیت انتخاب شهردار میاندوآب اظهار کرد: اعضای شورای شهر، از تعدادی از افراد برای تصدی مسئولیت شهرداری برنامه گرفته و پس از بررسی های مختلف به اتفاق رضا حضرتی را به عنوان شهردار انتخاب و برای طی مراحل بعدی و صدور حکم توسط استانداری اقدام کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب افزود: بعد از بررسی اولیه، یک سری از مدارک ارسال نشده بود که به ما ابلاغ کردند مدارک کافی نیست که مجددا از طرف شورای شهر و خود وی مدارک لازم برای تصدی پست شهرداری ارسال شد.

وی با بیان اینکه مدارک وی از طرف اداره کل امور شهرداری و شوراها از وزارت کشور برای تطابق استعلام شد، گفت: بررسی هایی انجام گرفته و آنطور که ما مطلع هستیم و دنبال می کنیم تا در اولین فرصت حکم شهرداری صادر شود، تا به امروز به جز خوی و ارومیه، برای هیچ شهری حکم صادر نشده است.

آذریان تصریح کرد: پیگیر هستیم تا هر چه سریعتر استعلامات لازم از طریق استانداری از مراجع چهارگانه انجام گرفته تا اگر شرایط احراز شد، حکم صادر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب اظهار کرد: مدت مدیدی است که شهرمیاندوآب شهردار ندارد و این موضوع نیز با دوره ما منطبق شده و مردم اینگونه تصور می کنند که این تاخیر از طرف ماست در حالی که ما به وظیفه خود عمل کرده و چندین بار به اتفاق دوستان به استانداری مراجعه و نامه نگاری نیز کرده ایم تا هر چه سریعتر شهردار را معرفی کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر هیئت تطبیق در مورد مصوبه انتخاب شهردار و مراحل بعدی که سبب برخی بحث ها نیز در فضای مجازی شده بود، افزود: دبیر هیئت تطبیق و نماینده فرماندار در جلسه بود و در این هیئت می توانستند به شکل و نحوه انتخاب رسیدگی کنند که صحت نحوه انتخاب نیز از طرف فرمانداری اعلام شد.

آذریان گفت: برای محتوا و مسئولیت ها در استعلامات چهار گانه می توانند رسیدگی کنند چون ما در این مرحله مدارکی ارسال نکرده بود که وی برود از خود  دفاع کند.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب با بیان اینکه ما در مقابل قانون مطیع هستیم، اظهار کرد: اگر مدارک و مستنداتی دال بر رد شهردار منتخب باشد، ما مطیع بوده و اگر غیر این بازهم مطیع هستیم.

وی با اشاره به اینکه به مدرک وی شهردار منتخب اشکال گرفته بودند، تصریح کرد: به مدرک وی اشکال گرفته بودند که  شهردار منتخب فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی دارد  و اعلام شد که مدرک تجارت بین الملل و فوق دیپلم حقوق و دکترای حقوق دارد که آذرماه نیز از رساله دکتری خود دفاع می کند که استعلام شد و آنطور که شنیده ایم جواب مثبت بود و اکنون نیز بقیه مراحل از طریق استانداری طی می شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.