پیش بینی کاهش 10 هزار تنی خرید گندم در میاندوآب
۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
شناسه : 263316
8

معاون سازمان و مدیرجهادکشاورزی میاندوآب از پیش بینی کاهش  10 الی 15 هزار تنی خرید گندم در این شهرستان خبر داد.

پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به آغاز برداشت گندم و جو از مزارع شهرستان میاندوآب، گفت: پیش بینی می کنیم که امسال با توجه به وضعیت بارش، کاهش 10 الی 15 هزار تنی  را در بخش تولید گندم در شهرستان شاهد باشیم.

معاون سازمان و مدیرجهادکشاورزی میاندوآب اظهار کرد: امسال 16 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی در سطح شهرستان زیر کشت گندم به صورت آبی و 13 هزار هکتار نیز زیر کشت گندم به صورت دیم رفته است.

وی افزود: بر اساس پیش بینی های کارشناسان و با توجه به سطح زیر کشت در میاندوآب، پیش بینی می کنیم امسال تولید 65 تا 70 هزارتن گندم در شهرستان را خریداری کنیم.

دیانتی تصریح کرد: سال گذشته 96 هزار تن گندم در شهرستان تولید و 82 هزار تن آن هشت مرکز خرید متعلق به اداره غله و تعاون روستایی خریداری شد.

معاون سازمان و مدیرجهادکشاورزی میاندوآب اظهار کرد: امسال نیز تمهیدات لازم برای خرید گندم از کشاورزان اندیشیده شده و کار خرید نیز در هفت مرکز خرید گندم وابسته به اداره غله و تعاون روستایی آغاز شده است.

وی افزود: شهرستان میاندوآب یکی از قطب های اصلی کشاورزی در منطقه بوده و اقتصاد نیمی از مردم میاندوآب، وابسته به کشاورزی است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.