پیش بینی تولید 10 هزار تن کلزا از مزارع آذربایجان غربی/ کشت کلزا 30 درصد افزاش یافت
۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۹:۳۴
شناسه : 273740
4

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: چهار هزار هکتار  از اراضی کشاورزی استان به کشت کلزا اختصاص دارد که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، علی عیدی در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب با اشاره به افزایش کشت کلزا در آذربایجان غربی، اظهار کرد: میزان کشت کلزا امسال در آذربایجان غربی نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: امسال حدود چهار هزار هکتار  از اراضی کشاورزی استان به کشت کلزا یا دانه های روغنی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم از اراضی کشاورزی استان 10 هزار تن کلزا برداشت شود، گفت: امیدواریم سطح زیر کشت کلزا در استان افزایش یابد تا با توسعه دانه های روغنی در این زمینه نیز به خودکفایی برسیم.

عیدی هم چنین با اشاره به اختصاص 368 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم  و آبی استان به گندم در سال کشت 97-96، تصریح کرد: پیش بینی می کنیم 750 هزار تن گندم از این اراضی کشاورزی در استان برداشت کنیم.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: 23 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز به کشت چغندرقند اختصاص دارد که پیش بینی می کنیم از این اراضی 1/5 میلیون تن چغندرقند تولید شود.

وی هم چنین با اشاره به حضور کارشناسان خارجی و وزارت جهاد کشاورزی در سایت های الگویی مزارع کلزا در استان، افزود: این بازدیدها در واقع یک کارگاه آموزشی در مزرعه است که تمام نکات فنی تولید کلزا بیان می شود و از کشاورزان می خواهیم تا از مزارع الگویی کلزا بازدید کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.