پیش بینی برداشت 500 تن دانه روغنی کلزا از مزارع میاندوآب
۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۹:۳۲
شناسه : 262956
8

معاون رئیس سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب گفت: پیش بینی می کنیم تا امسال نزدیک 500 تن محصول کلزا از مزارع شهرستان میاندوآب برداشت شود.

پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به آغاز برداشت دانه های روغنی یا کلزا از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب اظهار کرد: در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری درباره افزایش تولید روغن بویژه روغن کلزا و با برگزاری کلاس های ترویجی – آموزشی، افزایش آگاهی های کشاورزان شاهد افزایش چهار برابری کشت کلزا در شهرستان میاندوآب بودیم.

معاون رئیس سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب افزود: امسال 150 هکتار سطح زیرکشت کلزا در اراضی کشاورزی شهرستان میاندوآب داشتیم که این میزان نسبت به سال گذشته حدود چهار برابر شده است.

وی با بیان اینکه برداشت این محصول از اواخر خرداد ماه آغاز می شود، گفت: پیش بینی می کنیم تا نزدیک 500 تن محصول کلزا از مزارع شهرستان میاندوآب برداشت شود.

وی با اشاره به حمایت های فنی و نهاده ای از کشت کلزا توسط دولت، تصریح کرد: نرخ تعیین شده برای خرید تضمینی دانه روغنی کلزا هرکیلوگرم 27 هزار و 830 ریال است.

دیانتی اظهار کرد: کلزا با نیاز آبی کم، محصول بسیار مناسبی جهت قرار گرفتن در تناوب زراعی با غلات است  و نقش کلیدی در اصلاح الگوی کشت و برقراری تناوب زراعی مطلوب دارد.

معاون رئیس سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب افزود: کلزا به دلیل کودپذیر بودن نقش موثری در افزایش عملکرد محصول بعد از خود داشته و بازگشت بقایای گیاهی کلزا به خاک سبب تقویت عناصر غذایی آن می شودو از طرفی ریشه کلزا با نفوذ به عمق خاک و ایجاد خلل و فرج در خاک موجب بهبود وضعیت تهویه خاک و در نتیجه رشد مناسب و افزایش عملکرد محصول بعد از خود می شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.