پیشرفت استان نباید به بودجه سالانه ملی وابسته شود
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
شناسه : 304174
4
وزیر کشور: وزیر کشور بر ارائه برش استانی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت، متناسب با ظرفیت‌های بومی هر استان تاکید کرد و گفت: وابستگی به بودجه ملی، اخلال جدی در روند توسعه عمرانی استان‌ها ایجاد می‌کند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در نشست هم اندیشی توسعه استان آذربایجان غربی که با حضور پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، محمد صادق معتمدیان استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان اقتصادی استان در محل وزارت کشور برگزار شد؛ این مطلب را مطرح کرد.

وزیر کشور افزود: تعامل و هم اندیشی نخبگان و مدیران ارشد استانی شرط مهمی در توسعه استان هاست و باید از این فرصت برای حل گره‌های توسعه‌ای و تسریع در اجرای برنامه پیشرفت همه جانبه استان بهره گرفت.

وحیدی با بیان اینکه برگزاری نشست هم اندیشی برای توسعه استان آذربایجان غربی اقدام پسندیده ای است؛ ادامه داد: توسعه کلی کشور در گرو توسعه استان هاست و برای همین ایده توسعه بر محور استانی مطرح شد.

وی با بیان اینکه توسعه استان ها در قالب الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت قابل تحلیل است؛ گفت: باید برش های استانی این الگوها متناسب با ظرفیت های بومی و محلی استان ها استخراج شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود به تشریح مزیت های الگوی پیشرفت استان محور پرداخت و اظهار کرد: در این قالب، کارهای عمرانی و توسعه ای با سرعت و هزینه کمتری عملیاتی می شود.

وحیدی با بیان اینکه ظرفیت های بومی اقتصادی، تجاری وفرهنگی استان‌ها باید فعال شود؛ گفت: مشکلات در حوزه های اقتصادی بیش از آنکه ناشی از منابع مالی باشد، به نوع نگاه اقتصادی و فرهنگی ما مرتبط است و در واقع وابسته بودن به بودجه های ملی سالانه اخلال جدی در روند توسعه عمرانی استان ها ایجاد می کند.

وی توضیح داد: شناسایی ظرفیت های استان به خصوص در حوزه جذب سرمایه گذاری و دعوت از فعالان اقتصادی و کارآفرینانی که در خارج از کشور هستند، باید در محور برنامه های استانداران قرار گیرد.

وزیر کشور افزود: بسیاری از فعالان اقتصادی علقه و تعلق اجتماعی خاصی به استان و شهرستان خود دارند و حاضر به سرمایه گذاری در مناطق خودشان هستند و در این عرصه استانداران باید به خوبی این ظرفیت ها را شناسایی و به کار گیرند.

ظرفیت های فرهنگی استان آذربایجان غربی دیگر مساله‌ای بود که دکتر وحیدی در این نشست به آن اشاره و تاکید کرد: وحدت اقوام و طوایف در استان آذربایجان غربی بی نظیر است و این امر فرصتی برای رشد شتابان استان است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.