پیش‌بینی تولید ۱۶۰۰ تن کلزا در میاندوآب
۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
شناسه : 318784
1
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از پیش‌بینی تولید بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ تن محصول کلزا در این شهرستان خبر داد.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با اشاره به اهمیت راهبردی محصول کلزا، اظهار کرد: باتوجه‌به راهبُردی بودن محصول کلزا در راستای کاهش وابستگی به واردات روغن، توسعه و ترویج کشت این محصول راهبردی در اولویت قرار دارد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: توسعه کشت کلزا به دلیل نیاز کشور به دانه‌های روغنی و اثربخشی مناسب این محصول در تناوب زراعی با غلات، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به افزایش سطح زیر کشت کلزا در میاندوآب، گفت: امسال با افزایش دوبرابری نسبت به سال گذشته، ۴۱۰ هکتار از اراضی زراعی میاندوآب به کشت محصول کلزا اختصاص یافت.

مقدم تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ تن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول در میاندوآب برداشت شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح، میزان یک هزار و ۹۰۰ کیلوگرم بذر کلزا از انواع ارقام هیبرید جهت کشت در بین کلزا کاران شهرستان میاندوآب توزیع شد.

وی گفت: در راستای بهبود تغذیه محصول کلزا، بالغ بر ۱۷۸ تن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌دار و از محل اعتبارات طرح افزایش دانه‌های روغنی ۸۵۰ لیتر کود ریزمغذی در بین کلزا کاران این شهرستان توزیع شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب تصریح کرد: در راستای کنترل عوامل خسارت‌زا و تولید محصول سالم، با صدور اطلاعیه‌های پیش‌آگاهی و اطلاع‌رسانی گسترده در سطح روستاها و فضای مجازی، تاکنون در ۴۱۰ هکتار از مزارع کلزا در دو مرحله با آفت شته مومی و در یک مرحله با علف‌های هرز مبارزه انجام‌گرفته است.

مقدم با بیان اینکه کلزا باعث بهبود بافت و ساختمان خاک و در نتیجه افزایش عملکرد محصول بعد از آن نیز می‌شود، تصریح کرد: هم چنین کلزا کاران از حمایت‌های تسهیلاتی، کودهای ریزمغذی، امکان خرید تضمینی محصول تولیدی، نظارت مستمر بر مزارع و آموزش در زمینه کاشت، تغذیه اصولی، کنترل آفات و بیماری‌ها و برداشت محصول برخوردار می‌شوند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.