پیش‌بینی تولید بیش از ۴۸ تن سیب در میاندوآب
۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
شناسه : 311003
4
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴۸ هزار و ۶۸۰ تن سیب از سه هزار و ۸۷۲ هکتار باغات سیب این شهرستان خبر داد.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه میاندوآب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در استان و منطقه محسوب می‌شود، اظهار کرد: سالانه بیش از ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی که معادل یک‌ششم تولیدات کشاورزی استان است؛ در میاندوآب تولید می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه محصولات باغی یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی در این شهرستان هستند، افزود: سه هزار و ۸۷۲ هکتار از باغات این شهرستان میاندوآب به محصول سیب اختصاص دارد که از این آمار، سه هزار و ۷۴۴ هکتار مربوط به درختان سیب بارور و ۱۲۸ هکتار غیر بارور است.

وی با اشاره به بارندگی شدید و سرمای دیررس بهاره در دو‌ماهه اول امسال، گفت: این موضوع سبب واردشدن خسارت به دو هزار ۱۷۹ هکتار از باغات سیب رقم رِد گلدن به میزان ۸۵ درصد و به ۹۷۳ هکتار از باغات سیب رقم گلدن در حدود ۳۰ درصد خسارت وارد کرد و تولید محصول سیب در باغات شهرستان میاندوآب را تحت‌الشعاع قرارداد.

مقدم تصریح کرد: علی‌رغم شرایط به وجود آمده پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۴۸ هزار و ۶۸۰ تن سیب از باغات این میاندوآب برداشت شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: به طور معمول و بر اساس عوامل طبیعی، ژنتیکی و مدیریتی حدود ۱۵ درصد از سیب تولیدی در شهرستان به سیب درجه ۳ یا صنعتی (زیر درختی) تبدیل می‌شود که در فصل برداشت مراکزی برای جمع‌آوری و عرضه بهداشتی آن به کارخانه‌ها کنسانتره و صنایع تبدیلی شهرستان و استان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.