پیش‌بینی برداشت ۹۲۰ تن کلزا از اراضی کشاورزی میاندوآب
۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
شناسه : 309705
3
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بالغ بر ۹۲۰ تن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.
پ
پ

رضا مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اینکه ترویج کشت کلزا در مزارع میاندوآب یکی از اولویت‌های اساسی جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه کشت دانه‌های روغنی و نیز صرفه‌جویی در مصرف آب، کشت کلزا در میاندوآب از چند سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در این زمینه اقدامات لازم برای آموزش کشاورزان توسط کارشناسان انجام شده است.

وی با بیان اینکه دشت میاندوآب یکی از دشت‌های حاصلخیز کشور است، گفت: باتوجه‌به این موضوع امسال ۲۳۰ هکتار از اراضی زراعی میاندوآب به کشت محصول کلزا اختصاص‌یافته است.

مقدم تصریح کرد: سطح زیر کشت کلزا در میاندوآب نسبت به سال زراعی گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بالغ بر ۹۲۰ تن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه نیاز آبی کم از مزایای کلزا است، افزود: کلزا از جمله گیاهانی است که عملکرد مطلوب آن کاملاً وابسته به تاریخ کشت است.

وی گفت: در خصوص توسعه کشت دانه‌های روغنی، کاهش وابستگی به کشورهای خارجی در تأمین نیاز کشور به روغن مدنظر بوده و در این راستا توسعه کشت کلزا از برنامه‌های اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

مقدم اظهار کرد: کشت کلزا در پایداری تولید گندم در سال‌های آینده نیز نقش داشته و مصرف آب کمتر کشاورزی، اصلاح الگوی زراعی، اصلاح خاک‌های زراعی و کاهش وابستگی به واردات روغن از جمله مزایای آن است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.