پیش‌بینی افزایش ۳۸ درصدی برداشت انگور از تاکستان‌های میاندوآب
۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۱۵
شناسه : 311572
4
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال با ۳۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، بیش از ۱۸ هزار تن انگور از تاکستان‌های این شهرستان برداشت شود.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: میاندوآب یک از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی در منطقه به شمار می‌رود و کشاورزی در این شهرستان از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و محور و مؤلفه مهم اقتصادی برای مردم منطقه به شمار می‌رود،

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه سالانه بیش از ۹۰۲ هزار تن محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می‌شود، افزود: میاندوآب با دارا بودن ۴۵ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی، حدود یک ششم محصولات کشاورزی آذربایجان غربی را تولید می کند که نشان از جایگاه مهم این شهرستان دارد.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی میاندوآب زراعی و هشت هزار هکتار نیز اراضی باغی است، گفت: انگور نیز یکی از محصولات عمده باغی شهرستان میاندوآب بوده و یک هزار و ۶۶۵ هکتار از سطح باغات این شهرستان را به خود اختصاص می دهد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: از مجموع سطح باغات انگور در میاندوآب، یک هزار و ۶۳۷ هکتار بارور و ۲۸ هکتار غیر بارور است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۳ هزار تن محصول انگور از تاکستان‌های میاندوآب برداشت و روانه بازار مصرف شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال با ۳۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، بیش از ۱۸ هزار تن انگور از تاکستان‌های این شهرستان برداشت شود.

مقدم با بیان اینکه امسال برداشت انگور از تاکستان‌های میاندوآب از بیستم شهریورماه آغاز شده و تا اواخر مهرماه ادامه دارد، تصریح کرد: عملکرد و کیفیت محصول انگور تولیدی در شهرستان میاندوآب رضایت‌بخش است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: امسال با وجود خسارت ۴۵ درصدی سرمای دیررس بهاره به یک هزار و ۲۶۷ هکتار از تاکستان‌های میاندوآب، به دلیل تغذیه اصولی، هرس مناسب و بهره‌گیری باغداران از توصیه‌های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی، تولید این محصول ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: یک هزار و ۷۵۴ بهره‌بردار در تولید محصول انگور در شهرستان میاندوآب فعالیت دارند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.