پیش‌بینی افزایش ۳۷ درصدی برداشت گندم در میاندوآب
۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
شناسه : 309367
1
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که برداشت گندم در میاندوآب امسال نسبت به سال زراعی گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته باشد.
پ
پ

رضا مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به آغاز برداشت گندم از اراضی زیر کشت، اظهار کرد: امسال ۲۰ هزار و ۳۹۶ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به کشت محصول گندم اختصاص‌یافته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم از اراضی زیر کشت این محصول در میاندوآب برداشت شود.

وی گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که برداشت گندم در میاندوآب امسال نسبت به سال زراعی گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته باشد.

مقدم با بیان اینکه مراکز خرید تضمینی غلات آماده دریافت محصول تولیدی زارعین منطقه هستند، تصریح کرد: هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته و کشاورزان می‌توانند گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل دهند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۱۹۴ تن محصول گندم مازاد بر مصرف کشاورزان منطقه خریداری شده است.

وی با بیان اینکه میاندوآب با توجه به موقعیت جغرافیایی، خاک حاصلخیز و منابع آبی که دارد، یکی از مراکز مهم تولید گندم در آذربایجان غربی است، افزود:تنوع محصولات تولیدی در میاندوآب در حوزه‌های مختلف زراعی، باغی، دام و شیلات بسیار بالا بوده و بیش از ۵۰ نوع محصول در این شهرستان تولید می‌شود.

مقدم گفت: دشت حاصلخیز میاندوآب، ۴۶ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت شامل بیش از ۳۶ هزار هکتار اراضی زراعی و هشت هزار هکتار اراضی باغی دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.