پیرجاده ای در انتظار تولد/ جاده میاندوآب- سرچم و 26 سال انتظار
۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
شناسه : 273519
3

26 سال پیش کلنگ احداث جاده میاندوآب به سرچم زمین زده شد تا فاصله این شهرستان با پایتخت کشور حدود دو ساعت کاهش پیدا کند اما آن زمان هیچ کس حتی فکرش را هم نمی کرد که احداث این جاده بیش از ربع قرن به طول بیانجامد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، میاندوآب، در کوریدور ارتباطی شمال غرب کشور و در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و یکی از بزرگترین و مهم ترین شهرهای آذربایجان غربی بوده که با پایتخت کشور 652 کیلومتر فاصله دارد.

با توجه به موقعیت جغرافیایی میاندوآب و نقش محوری این شهرستان در منطقه،حدود 26 سال پیش کلنگ احداث جاده میاندوآب به سرچم زمین زده شد تا فاصله این شهرستان با پایتخت کشور حدود دو ساعت کاهش پیدا کند اما آن زمان هیچ کس حتی فکرش را هم نمی کرد که احداث این جاده بیش از ربع قرن به طول بیانجامد و هنوز به سرانجام نرسیده باشد.

این مسیر 185 کیلومتری در پنج قطعه تقریباً 37 کیلومتری از حدود 26 سال پیش آغاز شده است و چنانچه به بهره برداری برسد، مدت زمان سفر از اتوبان زنجان-تبریز به میاندوآب حداقل دو ساعت کمتر می شود و به همین دلیل نیز مردم مشتاقانه در انتظار اتمام احداث این مسیر هستد و هم اکنون 30 کیلومتر از آن در انتظار احداث و تکمیل است.

در این زمینه مدیر کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی در گفت و گویی که با خبرگزاری صدا و سیما داشته است، با بیان اینکه جاده سرچم-میاندوآب یکی از مهمترین پروژه های شمال غرب کشور هست، گفت: برای اجرای 155 کیلومتر این جاده تا کنون 70 میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل 30 کیلومتر باقی مانده آن 70 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

ابراهیم مبارک قدم افزود: این پروژه در پنج قطعه در حال اجراست که مشکل فعلی در قطعه دوم وسوم به طول 30 کیلومتر حدفاصل کیلومتر 55 تا 85است ، که 20 کیلومتر آن خاکی و 10 کیلومتر دیگرآن دست نخورده باقی مانده است .

وی هم چنین از تخصیص 5 میلیارد تومان برای تکمیل این جاده در سال 97 هم خبر می دهد و می گوید: با این مبلغ می توان دو طرف غربی و شرقی را هرچند بصورت خاکی و موقت بهم وصل و تردد را در این محور برقرارکرد.

کاهش تصادفات جاده ای ، صرفه جویی در زمان ،افزایش سرعت حمل ونقل از جمله  دیگر پیامد های مثبت تکمیل این پروژه است و اتمام این طرح ملی می تواند سرآغاز تحولی بزرگ در حمل ونقل سریع وآسان مسافر وکالا باشد و امیدوارم این پروژه عظیم راه سازی که یکی از آرزوهای مردم این منطقه است، هرچه سریعتر به پایان خود نزدیک شود تا مردم بتوانند از این راه برای تردد استفاده کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.