پیامبر اکرم (ص)، مظهر رافت و رحمت الهی
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
شناسه : 311981
3
پیامبر اکرم (ص)، اسوه اخلاق بوده و در قرآن به‌عنوان رحمت برای عالمین معرفی شده و هم برای مؤمن وهم غیر مؤمن رحمت است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، امروز ۱۷ ربیع‌الاول سالروز ولادت باسعادت حضرت ختمی‌مرتبت، محمد مصطفی (ص) و مظهر رافت و رحمت الهی و نیز ولادت باسعادت فرزند خلف ایشان، رئیس مکتب تشیع، حضرت امام جعفر صادق (ع) است.

پیامبر اکرم (ص)، اسوه اخلاق بوده و در قرآن به‌عنوان رحمت برای عالمین معرفی شده هم برای مؤمن وهم غیر مؤمن رحمت است.

پیامبر اکرم (ص) عامل مهم در وحدت مسلمانان سراسر جهان و ایام میلاد باسعادت حضرت رسول اکرم (ص) با ابتکار تاریخی و هوشمندانه حضرت امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به نام هفته وحدت نام‌گذاری شده است.

آموزه‌ها و سیره نبی مکرم اسلام (ص)، راهگشای سعادت دنیوی و اخروی انسان‌ها است و از آیات مختلف قرآن به‌خوبی استفاده می‌شود که نبوت، رحمت و لطف خدا بر جهان بشریت است و پیامبر اعظم (ص) هم مایه رحمت برای انسان هست.

بشریت مدیون پیامبر گرامی اسلام (ص) است

در این زمینه مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی در مراسم گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت محمد مصطفی (ص) با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام، رحمت للعالمین هستند، گفت: شخصیت رسول اکرم (ص) برای همه انسان‌ها مایه خیروبرکت بوده و بشریت مدیون پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم فیاضی با تأکید بر اینکه باید پیامبر گرامی اسلام، الگوی ما باشند، اظهار کرد: نبی مکرم اسلام (ص) به‌عنوان هدایتگر بشر زمانی مبعوث شدند و امت واحده تشکیل دادند.

وی با اشاره به اینکه نام‌گذاری ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام به نام هفته وحدت از شاهکارهای بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) بود، افزود: پیامبر گرامی اسلام اسوه برتر اخلاق و کرامت انسانی بوده و ما را به وحدت دعوت می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دشمن همواره به دنبال تفرقه بوده و می‌خواهد تفرقه بیندازد، تصریح کرد: دشمن به دنبال تفرقه است و با امپراطوری رسانه‌ای و در شبکه‌های ماهواره‌ای این هدف خود را دنبال می‌کند.

فیاضی با بیان اینکه قرآن کریم بر لزوم پرهیز از تفرقه تأکید کرده و “واعتصموا بحبل الله جمعیا و لاتفرقوا” دستور قرآن کریم است، اظهار کرد: وحدت رمز پیروزی ما در تمام صحنه‌ها است.

تبیین سیره و جایگاه پیامبر اکرم (ص) ضرورت دارد

امام‌جمعه میاندوآب نیز در گفتگو با خبرنگار زرین خبر با تبریک میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و با بیان اینکه رسول‌الله (ص) اسوه حسنه برای جهانیان بودند، اظهار کرد: تبیین سیره و جایگاه پیامبر اکرم (ص) ضرورت دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده با بیان اینکه اهمیت تبیین شخصیت والای پیامبر اکرم (ص) ضروریت دارد، افزود: از ویژگی‌های مهم پیامبر (ص)، مقاومت و استقامت ایشان بود و این موضوع باید برای ما سرلوحه باشد که پیروزی‌ها در سختی‌ها به دست می‌آید.

وی هم چنین با تأکید بر اینکه وحدت باید الگو و سرلوحه ما باشد، گفت: وحدت امت اسلامی، مشت محکمی بر دهان دشمنان است.

حسن‌زاده با بیان اینکه دشمن از عزت و اقتدار مسلمانان در هراس است، تصریح کرد: دشمنان عزت و اتحاد ما را نمی‌خواهند و می‌خواهند امت اسلامی را به چالش به کشاند و لذا این روز و هفته برای دشمنان دندان‌شکن است.

پیامبر گرامی اسلام (ص)، اسوه حسنه برای بشریت هستند

کارشناس مسائل دینی و سیاسی نیز در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام، اسوه حسنه برای بشریت هستند، اظهار کرد: حضرت رسول اکرم (ص) بهترین اسوه و الگو برای بشریت در تمام ابعاد هستند.

حجت‌الاسلام مهدی صادقی افزود: طبق آیه قرآنی “ولقد کان لکم رسول‌الله… ” پیامبر گرامی اسلام (ص) اسوه حسنه و الگوی مکارم اخلاقی و اجتماعی هستند.

وی از هفته وحدت به‌عنوان شاهکار بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی نام برد و گفت: این ابتکار تاریخی امام راحل (ره) راه را برای هر گونه سو استفاده دشمنان بست و موجب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان شده است.

پیامبر گرامی اسلام (ص)، اسوه حسنه برای بشریت هستند و بر همه مسلمانان عالم لازم است که روی ابعاد شخصیت پیامبر گرامی اسلام (ص) و زندگی و سیره و اخلاق آن حضرت و تعالیمی که از آن بزرگوار مأثور و منصوص است، مطالعه و آن را در زندگی خویش به کار گیرند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.