پیاده روی اربعین در دل دشمنان اسلام هراس می افکند/ یپاده روی اربعین نماد وحدت امت اسلام است
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
شناسه : 302412
7
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت:پیاده روی اربعین، همه ادیان و مذاهب را زیر پرچم «حب الحسین یجمعنا» گرد هم می آورد که در دنیا بی نظیر است.
پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه پیاده روی اربعین نماد همبستگی مسلمانان است، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین، تبلوری از آداب، فرهنگ و تاریخ تشیع است که همبستگی اجتماعی عظیمی را شکل می‌دهد که از آن به‌بزرگترین کنگره بین‌المللی نیز یاد می‌شود.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه شور حسینی را در پیاده روی اربعین شاهد هستیم، افزود: کنگره اربعین به‌صورت خودجوش ایجاد شده و تبلور شور حسینی و عشق و ارادت مردم به‌ امام حسین(ع) را در این کنگره عظیم شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین ابعاد جهانی بسیاری دارد که قابل توجه هستند، تصریح کرد: پیاده روی اربعین، همه ادیان و مذاهب را زیر پرچم «حب الحسین یجمعنا» گرد هم می آورد که در دنیا بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه یکپارچگی دنیای اسلام حول محور «حب الحسین یجمعنا» اشاره کرد و افزود: دشمنان از این اتحاد و همدلی در هراس هستند.

جلالی تصریح کرد: راهپیمایی و جلوه کنگره اربعین، رنگ و جان تازه‌ای به‌مقوله وحدت مذاهب در اسلام و وحدت ادیان در دنیا داده است.

امام جمعه چهاربرج به قدرت نمایی عظیم پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین، غیر از جلوه‌های مذهبی، یک صف‌آرایی سیاسی و دیپلماتیک علیه استکبار و جریان زر و زور و تزویر در عالم است که تلاش می کند این حرکت بزرگ جهانی را تحت شعاع قرار دهد.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین جلوه موفق و متعالی از اسلام سیاسی است که می‌تواند هم منافع مادی و هم معنوی و اخروی بشر را تأمین کند، گفت: دشمنان در این ایام تلاش می کنند تا با حاشیه سازی این حرکت عظیم را زیرسوال ببرند ولی غافل از این هستند که به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) براى شهادت امام حسین(ع) حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود و نمی توانند این حرکت جهانی را به حاشیه برانند.

جلالی با اشاره به حضور مواکب اربعین در این ایام و استقبال گسترده عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از این مواکب، افزود: شهرستان چهاربرج نیز در راستای خدمت رسانی به زائران پیاده روی اربعین حسینی ،موکبی را مهیا و به کربلای معلی اعزام کرد.

وی اظهار کرد: در این موکب که به نام منتظهران ظهور نام گذاری شده تمام اهالی شهرستان و مسئولین بصورت عاشقانه همکاری کردند و در قالب یک کاروان متشکل از دو دستگاه تریلی و دو دستگاه ۱۰ چرخ و یک خاور این مایحتاج زائران اعزام شدند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.