پیاده‌روی اربعین، بزرگ‌ترین رسانه برای جهانی‌سازی حماسه حسینی (ع)
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
شناسه : 311029
5
حرکت عظیم اربعین حسینی، یک رسانه بین‌المللی منحصربه‌فرد برای جهانی‌سازی حماسه حسینی (ع) و معرفی امام حسین (ع) است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، این روزها همه‌جا حال و هوای اربعین حسینی به خود گرفته و همه‌جا صحبت از کربلا و سیل زائرانی که برای زیارت اباعبدالله الحسین (ع) عازم کربلا هستند.

برای هیچ یک از امامان و پیامبران در تاریخ، اربعینی وجود ندارد و تنها برای امام حسین (ع) مراسم روز اربعین برگزار می‌شود، اربعینی که اسم رمزِ دوام و بقا حماسه حسینی (ع) است.

باید گفت اربعین تنها یک زیارت نیست، بلکه یک نماد و تجلی‌گاه امت اسلامی، نماد اتحاد و همدلی زیر سایه محور ولایت و امامت و میعادگاه عاشقان حسینی، نقطه اتحاد و وحدت مسلمانان دنیا است که این اجتماع عظیم مردمی در دنیا با این خصوصیات و با این کیفیت، هیچ نظیر و شبیهی ندارد.

عاشورا و حرکت امام حسین (ع) در واقعه عاشورا حماسه‌ای عظیم و الگوساز بود که سبب احیای دین اسلام شد و اربعین حسینی نیز در امتداد نهضت عاشورا است.

اربعین رسانه‌ای عظیم برای جهانی‌سازی حماسه حسینی

در این زمینه امام‌جمعه میاندوآب از اربعین به‌عنوان رسانه‌ای عظیم برای جهانی‌سازی حماسه حسینی نام‌برده و می‌گوید: امروز اربعین به رسانه‌ای عظیم تبدیل شده که تمام دنیا می‌خواهد با امپراطوری رسانه‌ای خویش این حرکت را خاموش کند؛ اما این حرکت که جهانی‌سازی حماسه حسینی است، خاموش نمی‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده با بیان اینکه امام حسین (ع) همه را به سمت خود جذب کرده است، ادامه می‌دهد: کشتی امام حسین (ع) آن‌قدر وسیع و گسترده است که همه انسان‌ها با نگرش‌ها و ظواهر مختلف را در خود جای می‌دهد.

وی افزود: اربعین روز معرفت عاشورا و معرفی فرهنگ عاشورا به تمام دنیا و ایجاد و انتقال آموزه‌های اسلام به دنیا است.

اربعین، رسانه جهانی برای معرفی حضرت اباعبدالله و قیام حسینی (ع)

امام‌جمعه چهاربرج نیز در این زمینه به خبرنگار زرین خبر گفت: میعاد جهانی شیعه با عنوان اربعین بزرگ‌ترین اجتماع دینی در جهان است که هیچ نظیری ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی با اشاره به اینکه اربعین یک حرکت جمعی به‌سوی امام و حجت الهی است، اظهار کرد: اربعین نسبتی وثیق با موضوع مهدویت و ماجرای نهضت جهانی اسلام و تأسیس تمدن اسلامی و توحیدی و الهی دارد.

وی با بیان اینکه حرکت عظیم اربعین حسینی، یک رسانه بین‌المللی منحصربه‌فرد برای جهانی‌سازی حماسه حسینی (ع) و معرفی امام حسین (ع) هست، افزود: جمعیتی که حرکت می‌کنند تا در این مکتب این درس‌ها را مرور و به این معرفت والا دست پیدا کنند، شعارشان لبیک یا حسین است که در حقیقت «لبیک یا مهدی» است.

جلالی تصریح کرد: اربعین حسینی نقش یک رسانه جهانی را برای معرفی حضرت اباعبدالله و قیام حسینی (ع) ایفا می‌کند که به‌رغم بایکوتی که از طرف امپراطوری رسانه‌ای استکبار جهانی صورت‌گرفته، ولی به لطف خدای متعال این حرکت به‌صورت طبیعی، در سراسر جهان ماجرای امام حسین (ع) را معرفی می‌کند.

جلالی با بیان اینکه علی‌رغم تمام تلاش امپراطوری رسانه‌ای دشمنان برای بایکوت این حرکت عظیم و انحصار آن تنها به شیعیان، ولی میلیون‌ها نفر در جهان از طریق بسترهای دیجیتال اربعین حسینی را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: دشمن به دنبال سانسور جلوه‌های مختلف اربعین بوده و برعکس می‌خواهد واژه اربعین را با واژه‌های هدف‌مند دیگری نظیر خونریزی و خشونت در ذهن مخاطب جا بیندازند؛ ولی به حول قوه الهی عشق امام حسین (ع) در دل تمام انسان‌های آزاده دنیا جای دارد.

پیاده‌روی عظیم اربعین یک رسانه است

یک کارشناس مسائل دینی و سیاسی نیز در این زمینه به خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه دشمن به هر بهانه‌ای به دنبال مقابله با اسلام است، گفت: دشمنان در تمام مناسبت‌ها و مراسمات به دنبال سیاه‌نمایی بوده و در مناسبت‌های مذهبی نیز می‌خواهد آنها را کم‌رنگ جلوه دهد.

حجت‌الاسلام مهدی صادقی با بیان اینکه اربعین حسینی و پیاده‌روی اربعین حسینی یکی از موضوعاتی است که دشمنان آن را برنمی‌تابند، افزود: یکی از اهداف و برنامه‌های اصلی دشمنان این است که به هر بهانه‌ای جلوی حرکت عظیم اربعین و حضور مردم را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روی عظیم اربعین یک رسانه است، اظهار کرد: پیاده‌روی عظیم اربعین یک رسانه است که امام حسین (ع) و اهداف و راهش را به دنیا معرفی کند و دشمنان آن را دوست ندارند.

این کارشناس سیاسی و مذهبی با تأکید بر اینکه ما همه وظیفه داریم که امام حسین (ع) و مکتب عاشورا را به دنیا معرفی کنیم، تصریح کرد: اکنون نیز بهترین کار برای شناساندن امام حسین (ع) و مکتب ایشان به دنیا، پیاده‌روی اربعین است.

اربعین، غیر از جلوه‌های مذهبی، یک صف‌آرایی سیاسی و دیپلماتیک علیه استکبار و جریان زر و زور و تزویر در عالم است که تلاش می‌کند این حرکت بزرگ جهانی را تحت شعاع قرار دهد.

دشمنان این را بدانند که به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) برای شهادت امام حسین (ع) حرارت و گرمایی در دل‌های مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود و نمی‌توانند این حرکت جهانی را به حاشیه برانند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.