پل ستارخان میاندوآب در وضعیت تهدید/ علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد
۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
شناسه : 265214
9

در چند روز گذشته، عضو شورای شهر میاندوآب زنگ هشداری را در مورد پل اول به صدا در آورد و گفت که این پل قدیمی و فرسوده است و هر آن احتمال خطر وجود دارد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، رودخانه زرینه رود میاندوآب در کنار سیمینه رود، دو رودخانه خروشان این شهرستان هستند که زرینه رود در داخل شهر جریان داشته و بر روی آن سه پل برای ارتباط بین دو ساحل رودخانه و عبور و مرور احداث گردیده است.

این پل ها، پل ستارخان یا در میان عامه مردم پل قدیم( کهنه کورپو)، پل شهید عطایی و پل شهید باکری نام دارند که در برهه های زمانی مختلف احداث شده اند.

جمشید محبوبی در کتاب مردمان میاندوآب در مورد پل ستارخان یا در میان عامه مردم پل قدیم( کهنه کورپو) می نویسد: ” این پل در سال 1315 ساخته شده است و در گذشته ” ابراهیم خواجه” نامی نگهبانی و نظافت پل را بر عهده داشت و برای هدایت آب برف و باران به داخل رودخانه، شبکه های خاصی تعبیه شده بود که با ریختن آسفالت در سطح پل این شبکه ها کور شدند.”

وی در مورد پل شهید عطایی نیز می نویسد:” این پل در 25 شهریور سال 74 به بهره برداری رسیده و 300 متر طول، 24متر عرض و 20 دهنه دارد و به صورت دوباندی(اتوبان) اجرا شده و عملیات احداث آن نیز از سال 70 به مدت پنج سال طول کشیده است.”

محبوبی در مورد پل سوم هم مطالبی را بیان کرده و می نویسد: ” مراسم کلنگ زنی این پل در شهریور 84 انجام گرفته و این پل در امتداد پل اول و به فاصله کمی از آن ساخته شده و هد ف از آن نیز افزون بر روان کردن رفت و آمد، گویا جایگزینی برای پل قدیم است که عمر مفید آن از طرف سازندگان خارجی 50 سال تعیین شده است.”

اما در چند روز گذشته، عضو شورای شهر میاندوآب زنگ هشداری را در مورد پل اول به صدا در آورد و گفت که این پل قدیمی و فرسوده است و هر آن احتمال خطر وجود دارد.

پل ستارخان میاندوآب در وضعیت تهدید

احد غفاری در گفت و گویی با هشدار نسبت به فرسوده بودن پل ستارخان میاندوآب اظهار کرد: مسئولان عزیز شهرستانی تا حادثه ای رخ نداده تدبیری بیندیشید، چرا که پل ستارخان میاندوآب در حال تخریب است.

نایب رئیس شورای شهر میاندوآب افزود: پایه های پل قدیمی ستارخان میاندوآب که سالیان سال است بر روی زرینه رود متحمل تردد وسائط نقلیه سبک و سنگین بوده و همچنان نیز در حال تردد می باشد، در وضعیت تخریب و ریزش قرار دارد.

وی گفت: اگر در اسرع وقت چاره ای نسبت به این موضوع اندیشیده نشود، شاهد فاجعه و اتفاق دردناک خواهیم بود.

غفاری تصریح کرد: شهرداری میاندوآب با توجه به مشکلات مالی خود نمی تواند برای این پل قدیمی و فرسوده که عمر مفیدش پایان یافته کاری انجام دهد و لازم و ضروری است که اعتبارات ملی و استانی برای بازسازی پل اختصاص یابد.

نایب رئیس شورای شهر میاندوآب اظهار کرد: از معاون استاندار و فرماندار میاندوآب نیز درخواست عاجزانه داریم دستورات لازم برای پیگیری این مساله مهم را صادر کند.

موضوع به همین جا ختم نشد، بلکه در جلسه شورای ترافیک شهرستان نیز این موضوع مطرح شد.

پل باید اصلاح و یا جایگزین شود

معاون امورعمرانی و برنامه ریزی فرماندار میاندوآب در رابطه با این موضوع گفت: ما پیش از این در این مورد با مسئولان مربوطه نامه نگاری کرده و نوشته ایم که این پل عمر مفید خود را انجام داده و باید اصلاح و یا جایگزین شود.

فرهاد جودی اظهار کرد: نزدیک دو سال است که تردد کامیون و ماشین آلات سنگین بر روی پل ممنوع بوده و قطعا پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

غفاری نیز در این جلسه خواستار ورود وزارت راه و شهرسازی به موضوع این پل شده و گفت: رسیدگی به وضعیت پل حیاتی است و نباید به نامه نگاری اکتفا کنیم.

با توجه به سال احداث پل و مدت زمانی که از آن می گذرد، این پل عمر مفید خود را انجام داده و لذا مسئولان باید علاج واقعه پیش از وقوع کرده و در این مورد چاره اندیشی و تدبیری بیاندیشند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.